پراید آماده بازگشت به نرخ کمتر از صد میلیون تومان

در حالی که کاهش نرخ ارز بازارهای موازی نظیر خودرو را تحت تاثیر قرار داده و زمینه را برای کاهش قیمت فراهم کرده است برخی خریداران با اعلام اینکه منتظر بازگشت پراید به کمتر از صد میلیون تومان هستند خرید خود را به تعویق انداخته‌اند.


به گزارش  تابناک به نقل از خبرآنلاین، هر چند تولید پراید در ایران متوقف شده است اما این خودرو همچنان خودروی شاخص بازار برای قیمت‌گذاری است.

قیمت پراید امسال افزایشی نزدیک به هفتاد میلیون تومان را تجربه کرده و از محدوده 60 میلیون تومان به محدوده 130 میلیون تومان ورود کرده است. افزایش نرخ در حالی رخ داده که ایم رقم در ماه گذشته بسیار بالاتر بود حالا اما ریزش قیمت دلار و پیش بینی کاهش نرخها تا کف کانال بیست هزار تومان از سوی برخی کارشناسان، این شائبه را در بازار خودرو تقویت کرده است که قیمت‌ها در آستانه شکستن و ریزش هستند.

سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو نیز امروز در گفتگوهای رسانه‌ای‌ خود بر این نکته صفحه گذاشته است که ریزش قیمت ارز تاثیری مستقیم بر ریزش بهای خودرو دارد.

آنچه فعالان مورد اشاره قرار می‌دهند این نکته است که نوشت قیمت‌ها در بازار خودرو تا زمان رسیدن بازار ارز به ثبات ادامه خواهد داشت.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران درباره قیمت‌های جدید، پس از ریزش نرخ ارز گفته است: در دوران اوج افزایش نرخ ارز شاهد افزایش شدید قیمت خودرو بوده‌ایم که با کاهش قیمت دلار نرخ خودرو نیز روند نزولی را در پیش گرفت، به عنوان مثال خودرو سایپا 131 که قیمت آن 128 میلیون تومان بود در حال حاضر به نرخ 105 میلیون تومان رسیده است، همچنین سایپا 151 که قیمت آن 145 میلیون تومان بود با کاهش نرخ ارز به 115 میلیون تومان کاهش یافت.

کدام خودروها سی میلیون ارزان شدند؟

به گفته فعالان این صنف در اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی کوییک از 190 میلیون تومان به 160 میلیون تومان رسید که حدود 30 میلیون تومان نرخ آن کاهش یافته است البته پژو 206 تیپ 2 نیز با کاهش 30 میلیون تومانی از قیمت 250 میلیون تومان به نرخ 220 میلیون تومان رسید. خودرو سمند ال ایکس هم اکنون به نرخ 210 میلیون تومان رسیده است که در زمان اوج افزایش قیمت 240 میلیون تومان بوده است.

معامله‌گران درباره آینده بازار چه می‌گویند؟

هر چند قیمت‌ها کاهش یافته و شمار فروشندگان افزایش محسوسی را تجربه کرده است اما همچنان خریداری در بازار نیست و خریداران واقعی به استناد اینکه قیمت‌ها کاهش بیشتر خواهد یافت، خرید خود رت به تعویق می‌اندازند.بییاری معتقدند حتی نرخ‌هایی در محدوده سی میلیون تومان پایین‌تر از هفته‌های گذشته نیز نرخ‌های واقعی نیستند و قیمت‌ها کمتر از این میزان است.

موتمنی، رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران نیز در جواب این سئوال که آیا دریافت مشتریان در خصوص کاهش بیشتر تره‌ها درست است یا خیر،می‌گوید: به طور کلی بازار خودرو در رکود کامل به سر می‌برد و با ادامه دار بودن ریزش نرخ ارز، قیمت خودرو روند نزولی خواهد داشت و امکان دار اگر نرخ دلار به کانال 27 هزار تومانی و کمتر برسد قیمت پراید به زیر 100 میلیون تومان کاهش یابد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان