احتمال بروز ناآرامی در آمریکا پس از انتخابات ۳ نوامبر

ایالات متحده آمریکا در آستانه انتخابات پرمناقشه ۳ نوامبر، بالقوه آبستن شورش‌های گسترده‌ای است که خاستگاه‌های مختلفی دارد.

به گزارش تابناک به نقل از مهر به نقل از رویترز، در آستانه انتخابات 3 نوامبر آمریکا، نگرانی‌ها در میان سیاستمداران و مقامات سابق و کنونی پیرامون احتمال آشوب و ناآرامی در سراسر ایالات متحده در پی اعلام نتیجه این انتخابات رو به فزونی است.

مراکز پلیس که مدت هاست در پی رفتار‌های تبعیض آمیزشان علیه اقلیت سیاه پوست و قتل چند نفر از سیاه پوستان در آمریکا، شاهد انزجار فزاینده علیه خود هستند، در حال آماده باش برای مقابله با ناآرامی‌هایی هستند که احتمالاً در پی اعلام نتیجه انتخابات در آمریکا رخ خواهد داد.

نیویورک احتمالاً یکی از مراکز عمده این اعتراضات خواهد بود و در همین راستا فرمانده پلیس این ایالت چند روز قبل ضمن اذعان بر اینکه انتخابات اخیر جنجالی‌ترین انتخابات تاریخ آمریکا خواهد بود، بر آمادگی نیرو‌های امنیتی این ایالت برای مقابله با این شورش‌ها تأکید کرد.

دیوید براون فرمانده پلیس شیکاگو، که احتمالاً یکی از دیگر مراکز اعتراضات پساانتخاباتی خواهد بود، چند روز پیش در کنفرانسی خبری بر آمادگی همه جانبه نیرو‌های پلیس این منطقه تأکید و اذعان کرد که پلیس این شهر با سایر نهاد‌ها در زمینه آمادگی برای مقابله با این شورش‌ها همکاری داشته است.

او همچنین افزود که «بسیاری از شهر‌ها در حال برنامه ریزی برای این اتفاقات هستند.»

جورج کولینا، فرمانده پلیس میشیگان، نیز از افزایش تعداد نیرو‌های امنیتی و پلیس برای کنترل شرایط پس از انتخابات خبر داد.

سخنگوی پلیس پیتزبورگ در پنسیلوانیا نیز از افزایش شیفت پلیس در هفته انتخابات از 8 به 12 ساعت خبر داد.

جرد ماپلس، رئیس دفتر وزارت امنیت داخلی آمریکا در نیوجرسی نیز اعلام کرد که فعالیت‌های معترضان در روز انتخابات به صورت آنلاین رصد خواهد شد.

در همین ماه جاری بود که پلیس از ربودن گرچ ویتمر فرمانده دموکرات ایالت میشیگان از سوی شبه نظامیان تندرو جلوگیری کرد.

علاوه بر خشم مردم از پلیس در پی رفتار‌های تبعیض آمیز ماه‌های گذشته در آمریکا و نیز احتمال فزاینده درگیری بر سر نتایج انتخابات، رأی گیری روز سوم نوامبر در آمریکا در حالی انجام می‌شود که ایالات متحده همزمان با بحران‌های دیگری از جمله تشدید دوقطبی سیاسی، تلاطم فزاینده بر سر تعطیلی‌های ناشی از شیوع کرونا و نرخ بیکاری بالا مواجه است.

گفتنی است که آمریکا در حالی به استقبال انتخابات 3 نوامبر می‌رود که هر دو نامزد این انتخابات، به ویژه دونالد ترامپ، با اطمینان زیادی از پیروزی خود در انتخابات سخن گفته اند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان