املاک شهرداری چقدر اجاره می رفت؟

پولی که به جیب تهرانی ها بازگشت + جدول

اقتصادنیوز : پس از ۳ سال لیست املاک شهرداری که بر اساس ماده ۶ قانون ۵۵ شهرداری مورد بهره برداری قرار گرفته و در برخی موارد بهره برداری آنها دچار انحرافاتی بود توسط برخی از رسانه ها منتشر شد

پولی که به جیب تهرانی ها بازگشت + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ،هفته گذشته دو سایت خبری لیستی از املاک شهرداری تهران که بهره برداری آنها توسط افرادی خارج از شهرداری و معروف به املاک ماده 6 منتشر کردند . بسیاری از این املاک در اختیار سراهای محله ،اماکن ورزشی یا حسینه ها و ... بودند . برخی نیز به صورت مسکونی بهره برداری شده بودند که تعداد زیادی از آنها تخلیه و یا قرار داد اجاره به روز برای آنها تنظیم شده بود .

به نام بهره برداران که املاک شان را تخلیه کرده بودند و به مدت زمان بهره برداری اشاره نشده بود . برخی از این املاک مسکونی متراژ نیز در آن قید نشده بود که بیشتر املاک فاقد سند بودند .

تعدادی از این املاک با متراژ متوسط در نقاط مختلف را انتخاب و قیمت های روز اجاره آنها را از فایل های پیشنهادی بازار محاسبه کردیم تا مشخص شود به طور میانگین ماهیانه چقدر به خزانه شهر تهران در این وضعیت بحرانی درآمدی بازگشته است .

 به وطور مثال آپارتمانی 127 متری در داراباد با رهن 500 میلیون ماهیانه می تواند تا 4 میلیون برای شهرداری درآمد داشته باشد . با توجه به این که بیشترین املاک واگذار شده در شهرداری مربوط به منطقه یک است  به روز رسانی اجاره های این املاک یا فروش آنها می تواند در پیشبرد پروژه های کوچک مقیاس موثر باشد .

املاک (2)

این مطلب برایم مفید است
54 نفر این پست را پسندیده اند
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان