واکنش مسکو به فرمان اردوغان

خبرگزاری تسنیم: به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "دیمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه امروز اعلام کرد: فرمان "رجب طیب اردوغان" رئیس‌جمهوری ترکیه درخصوص اعزام نیروی نظامی این کشور به جمهوری آذربایجان، مربوط به تأمین نیرو برای مرکز نظارت مشترک ترکیه و فدراسیون روسیه است. اوایل امروز، دوشنبه، فرمان مربوطه اردوغان برای بررسی به پارلمان ترکیه ارائه شد.

پسکوف در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره ظهور چنین سندی گفت: «اولاً این فرمان روند اجرای قوانین داخلی جمهوری ترکیه و یک مسئله داخلی است که به کشورهای دیگر مربوط نمی ‌شود؛ ضمن اینکه یک مرکز نظارت در خاک آذربایجان ایجاد خواهد شد و نیروهای نظامی ترکیه باید به آنجا اعزام شوند».

سخنگوی کرملین افزود: «در رابطه با توافقنامه ایجاد مرکز نظارت مشترک بر آتش‌بس در خاک آذربایجان نیز باید بگویم که این اقدام، نتیجه توافقات دوجانبه بین روسیه و ترکیه است».

"سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه، چند روز قبل در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که هیچ نیروی حافظ صلح ترکیه‌‌ای به منطقه قره‌باغ اعزام نخواهد شد و آنکارا فقط در حل و فصل اوضاع در چارچوب یک مرکز نظارتی در منطقه دیگری از خاک آذربایجان مشارکت خواهد داشت.

سخنگوی کرملین و وزارت امور خارجه روسیه پیش از این تأکید کردند که فقط نظامیان روسی در مأموریت حفاظت از صلح در منطقه قره‌باغ کوهستانی شرکت دارند و مرکز مشترک روسی - ترکیه ‌ای برای کنترل آتش‌بس در قره‌باغ، ارتباطی به این مسئله ندارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان