نکات مهم مسافرت با هواپیما در دوران بارداری

بارداری از شیرین ترین دورانی است که یک بانو می تواند در طول زندگی خود تجربه کند. دورانی که علی رغم سختی های خاص خود، خاطراتش همواره در ذهن فرد باقی می ماند

نکات مهم مسافرت با هواپیما در دوران بارداری

بارداری از شیرین ترین دورانی است که یک بانو می تواند در طول زندگی خود تجربه کند. دورانی که علی رغم سختی های خاص خود، خاطراتش همواره در ذهن فرد باقی می ماند. البته برای سختی ها و مشکلات احتمالی که در این دوران وجود دارد، راهکارهای متنوعی ارائه شده است. در واقع، یکی از موارد مشکل ساز در دوران بارداری، چگونگی انجام سفر با هواپیماست. خطرات احتمالی این کار و مسائل دیگر باعث می شود که معمولا زنان از همان ابتدای دوران بارداری تا روز آخر آن از انجام سفر هوایی اجتناب کنند. اما بهتر است بدانید که حتی با وجود بارداری هم شما می توانید بلیط هواپیما بخرید و به مقصدی که دوست دارید سفر کنید؛ به شرط آنکه نکات مهم سفر با هواپیما در بارداری را بدانید و به درستی آنها را رعایت کنید. مطلب زیر، مجموعه ای از این نکات بوده و تلاش می کند که شما را به بهترین شکل با جوانب مختلف احتیاط در سفر هوایی هنگام بارداری آشنا کند.

 

بیمه مسافرتی در دوران بارداری

هر چند که توصیه ما به همه مسافران استفاده از بیمه مسافرتی در تمامی روزهاست اما تردیدی نیست که اهمیت چنین بیمه ای در سفر هوایی هنگام بارداری بسیار بیشتر و پر رنگ تر می شود. نکته ای که در این خصوص باید به آن توجه کنید این است که شما باید از بیمه ای استفاده نمایید که شامل دو مورد اساسی باشد: 1. هر گونه هزینه درمان و دارو را پوشش دهد. 2. امکان لغو سفر در تمامی موارد مربوط به بارداری را برایتان فراهم سازد. با دارا بودن چنین بیمه ای، مسلما سفر شما بسیار راحت تر بوده و خیالتان از بابت تهیه دارو و انجام کارهای درمانی با هزینه مقرون به صرفه راحت خواهد شد.

 

رویکرد ایرلاین ها نسبت بارداری مسافر

تعدادی از ایرلاین ها به محض اینکه متوجه شوند فرد بارداری در ایام نزدیک به فارغ شدن خود هست مانع سوار شدن به کابین هواپیما می شوند تا از بروز خطرات احتمالی جلوگیری نمایند. در عین حال، اکثر شرکت های هواپیمایی از کسانی که ماه ششم یا هفتم دوران بارداری خود را پشت سر می گذارند، گواهی پزشکی برای انجام سفر هوایی را خواستار می شوند. این گواهی به آنها اطمینان می دهد که سفر هوایی فرد باردار هیچ مشکلی برای وی به وجود نخواهد آورد. با توجه به این موضوع و رویکردهای مختلف شرکت های هواپیما نسبت به قضیه بارداری مسافران خود، بهتر است قبل از آغاز سفر، قوانین ایرلاین مربوطه راجع به این موضوع را به دقت مطالعه کنید تا از وقوع هر مشکلی در فرودگاه جلوگیری شود.

 

مشورت با پزشک متخصص درباره پرواز

در کنار همه نکات مهم سفر در دوران بارداری، یک نکته بسیار پر اهمیت وجود دارد و آن هم مشورت با یک پزشک متخصص در این کار است. در حقیقت، پزشک شما می تواند علاوه بر کنترل وضعیت تان پیشنهادها و توصیه های لازم برای انجام سفر در دوران را به طور دقیق در اختیارتان قرار دهد. در همین حال، بهتر است هنگام مراجعه به پزشک در مورد انجام واکسیناسیون قبل از سفر در دوران بارداری نیز صحبت کنید و در صورت لزوم این کار را انجام دهید. چراکه معمولا در سفرهای خارج از کشور هنگام بارداری، پزشکان توصیه می کنند که از برخی واکسن ها استفاده شود. لازم به ذکر است که معمولا در مواردی که فشار خون فرد باردار بالا باشد یا علایمی از ترومبوز سیاهرگ عمقی در وی مشاهده گردد، از انجام سفر هوایی جلوگیری می شود. در مجموع، چنانچه به صلاحدید پزشک شما، وضعیت بارداری به گونه ای بود که امکان انجام سفر هوایی میسر نبود حتما باید از این کار صرف نظر کرده و با استراحت در منزل، دوران بارداری خود را با نهایت سلامتی و تندرستی به پایان برسانید.

 

نکات کلی در طول پرواز با هواپیما

اگر تمامی شرایط شما برای سفر با هواپیما در دوران بارداری مهیا بود، نکاتی وجود دارد که بهتر است آنها را در طول پرواز مد نظر قرار دهید. نکته اول جلوگیری از دی هیدراته شدن بدنتان در طول پرواز است. بنابراین حتما باید حداقل یک بطری آب بزرگ در دستانتان باشد تا گاه و بیگاه با میل کردن آب، اجازه افت میزان مایعات را به بدن خودتان ندهید. از طرفی دیگر، همراه داشتن غذاهای خانگی برای میل کردن در فرودگاه و حتی در طول پرواز اهمیت بسیار زیادی دارد. چراکه در موارد بسیار زیادی غذاهای سرو شده در داخل هواپیما به بیماری هایی مثل اسهال و استفراغ در مسافران منجر می شود. توصیه دیگر ما به شما این است که هر آنچه فکر می کنید که باعث راحتیتان در طول پرواز خواهد شد را با خود به داخل کابین هواپیما ببرید. جوراب های گرم، پتو و بالشت از جمله این موارد هستند که می توانند آسودگی شما را در طول پرواز ارتقا ببخشند. البته این احتمال هم وجود دارد که استفاده از پتو و بالشت باعث ایجاد دشواری در ریکاوری از جت لگ شود. بنابراین در این مورد نیز حتما باید جانب احتیاط را رعایت فرمایید. انجام برخی حرکات کششی بر روی صندلی پرواز و استفاده از تکنیک های ویژه تنفسی و آرامشی برای رفع استرس نیز مواردی هستند که می توانند در راحتی جسم و روح شما، نقش بسیار پر رنگی ایفا کنند.

 

انتخاب صندلی مناسب برای پرواز

همه نکات مهم سفر در دوران بارداری زمانی معنا می یابند که شما صندلی مناسبی برای سفر هوایی خودتان در این دوران انتخاب نمایید. بهتر است در صورت امکان، با کیفیت ترین کلاس پروازی را انتخاب کرده و از نشستن بر روی صندلی های اکونومی که جای پا و فضای مناسبی برای تکان خوردن ندارند، اجتناب کنید. با توجه به اینکه ممکن است ارتفاع باعث ایجاد ترس و استرس در شما شود، بهتر است از انتخاب صندلی در کنار پنجره هواپیما خودداری نمایید. کما اینکه نزدیک بودن صندلی شما به راهرو هواپیما باعث می شود که رفت و آمد آسانی به سرویس بهداشتی داشته باشید.

 

مراقبت ویروس و میکروب ها باشید.

هواپیمایی که سوار آن می شوید حتی اگر متعلق به شرکت بسیار معتبری هم باشید باید در نظر شما کثیف تلقی گردد و بعد از سوار شدن به آن اقدام به تمیز کردن محیطی کنید که تماس دستی با آنجا دارید. استفاده از الکل های ضدعفونی کننده برای تماس دسته های صندلی و دستگیره هایی که به آنها دست می زنید می تواند بسیار موثر باشد. از طرفی دیگر، بسیاری از بانوانی که تجربه سفر هوایی در دوران بارداری داشته اند توصیه می کنند که حتما از ماسک های سه لایه در طول پرواز استفاده شود تا از سرایت سرماخوردگی در داخل کابین جلوگیری گردد. ناگفته نماند که تمامی ویتامین ها، خوراکی ها، مواد بهداشتی و هر وسیله دیگری که لازم دارید را در کیفی جدا از چمدان خود قرار دهید تا همیشه همراهتان باشد.

 

لذت سفر در دوران بارداری

شما چه در دوران بارداری خرید بلیت هواپیما از سفرمارکت انجام دهید و چه بخواهید سفر زمینی داشته باشید، به هر حال لازم است که نکات ایمنی را بسیار جدی تر از سایر اوقات رعایت کنید. علاوه بر این، همانطور که در مطلب فوق ملاحظه فرمودید، نکاتی نیز وجود دارد که مختص دوران بارداری است. البته راهکارهای ارائه شده صرفا به چند تغییر ساده در انجام امور نیاز دارند و رعایت کردن آنها به هیچ وجه دشوار نیست. به طور کلی، اطلاعاتی که امروزه در دستمان است این را نشان می دهند که تا زمانی که فرد باردار دچار علایم حیاتی و بیماری زمینه ای خاصی نباشید، سفر هوایی وی مشکل چندان زیادی نمی تواند برایش به وجود بیاورد. بنابراین عدم انجام سفر هوایی نمی تواند راهکار مناسبی برای شما باشد و لازم است که با دقت در نکات ذکرشده و انجام مسافرت های متنوع در ایام بارداری، روحیه شاد و با نشاطی داشته باشید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان