بارسلونا در کدام کشور است؟ +نقشه و عکس

شهر بارسلونا در کدام کشور است ، تیم بارسلونا در کدام کشور است ، باشگاه بارسلونا در کدام کشور است ، بارسلونا مال کدام کشور است ، بارسلونا برای کدام کشور است ، نقشه شهر بارسلونا ، عکس شهر بارسلونا ، شهر بارسلونا از نمای بالا ، نمایی از شهر بارسلونا ، تصاویر شهر بارسلونا اسپانیا ، همه چیز در مورد شهر بارسلونا

بارسلونا Barcelona پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر بخش خودمختار کاتالونیا و پس از مادرید پرجمعیت‌ترین شهر اسپانیا و مهم‌ترین بندر این کشور است. جمعیت شهر بارسلونا 1,620,343 در منطقه‌ای به وسعت 101٫4 کیلومتر مربع و منطقه شهری بارسلونا بدون احتساب حومه در منطقه‌ای به وسعت 803 کیلومترمربع  بیش از 4,840,000 نفر است. مجموعاً در حدود 5,474,482 نفر  در ناحیه شهری بارسلونا زندگی می‌کنند. همچنین این شهر بخش اصلی شهرداری‌ها و شهرستان‌های هم جواری است که منطقه شهری بارسلونا را با جمعیت 3٫218٫071 می‌سازند. بارسلون ششمین شهر پرجمعیت اتحادیه اروپا  و بزرگ‌ترین کلان‌شهر اروپا در کنار دریای مدیترانه است.

نقشه شهر بارسلون

بارسلونا به لحاظ اهمیت در امور مالی، تجارت، رسانه، سرگرمی، هنر، بازرگانی بین‌المللی، آموزش و گردشگری یک شهر جهانی است.  بندر بارسلونا یکی از مهم‌ترین بنادر اروپا در دریای مدیترانه می‌باشد، همچنین فرودگاه بین‌المللی بارسلونا در سال 2009 بیش از 27 میلیون مسافر را جابه‌جا کرده‌است. شهر بارسلونا دارای یک شبکه بزرگراهی گسترده و قطار سریع‌السیر نیز هست که اسپانیا را به فرانسه و بعد پرتغال متصل می‌کند. بارسلون 12 امین شهر جهان و 4 امین شهر اروپا به لحاظ شمار بازدیدکننده در سال است. این شهر سالیانه در حدود 5 میلیون توریست را به خود جذب می‌کند.  به نقل از مجله مونوکل این شهر 17 امین شهر قابل زندگی در جهان است،  همچنین طبق تحقیق 2thinknow بین شهرهای‌های جهان در زمینه نوآوری، بارسلونا جایگاه 13 ام را داراست.  بارسلون با 177 بیلیون یورو تولید ناخالص داخلی 4 امین شهر ثروتمند اتحادیه اروپا و 35 امین شهر جهان است.

همه چیز در مورد شهر بارسلونا نقشه شهر بارسلونا کاتالونیا کجاست کاتالونیا اسپانیا شهر بارسلونا سفر به اسپانیا توریستی ترین شهرهای دنیا توریستی بارسلونا توریستی اسپانیا بارسلونا کجاست اخبار اسپانیا آشنایی با کشورهای جهان

بارسلونا به عنوان یک شهر رومی تأسیس شد و بعدها پایتخت کنت‌های بارسلونا گشت. پس از پیوستن به پادشاهی آراگون یکی از شهرهای مهم امپراتوری آراگون بود. این شهر در طول تاریخ خود بارها مورد تصرف قرار گرفت. امروزه بارسلون یکی از مراکز مهم فرهنگی و به یکی از مقصدهای اصلی گردشگران بدل گشته و از میراث فرهنگی غنی برخوردار است. از سوی دیگر این شهر به سبب بناهای معمارانی چون آنتونیو گائودی و لوییز دومانچه‌ای مونتانر که به عنوان میراث جهانی یونسکو انتخاب شده‌اند شهرت دارد. همچنین بارسلونا مقر اصلی اتحادیه کشورهای دریای مدیترانه نیز می‌باشد.

بارسلونا به عنوان پایتخت کاتالونیا، مقر اصلی دولت کاتالونیا است. پارلمان کاتالونیا و دیوان عالی کشور نیز در این شهر قرار دارند. بارسلونا مرکز استان بارسلونا و بارسلونس کومارکا است.

همه چیز در مورد شهر بارسلونا نقشه شهر بارسلونا کاتالونیا کجاست کاتالونیا اسپانیا شهر بارسلونا سفر به اسپانیا توریستی ترین شهرهای دنیا توریستی بارسلونا توریستی اسپانیا بارسلونا کجاست اخبار اسپانیا آشنایی با کشورهای جهان

جاذبه‌های شهر

باری گوتیک مرکز شهر قدیم بارسلونا است که با وجود برخی تغییرات ایجاد شده در قرن 19 و اوایل قرن 20 بناهایی از قرون وسطی و تعدادی قدیمی‌تر متعلق به رومی‌ها هنوز در آن وجود دارد. معماری مدرنیزمه کاتالان که بین سال‌های 1885 و 1950 گسترش یافته، میراث بسیار مهمی در بارسلون است و شمار قابل توجهی از این بناها در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند. در این میان کارهای معماری آنتونیو گائودی که در سرتاسر شهر آن‌ها را می‌توان یافت، قابل توجه است. بهترین بنا و معروف‌ترین کار او کلیسای ناتمام ساگرادا فامیلیا است که از سال 1882 در دست ساخت بوده و هزینه‌های آن از کمک‌های شخصی تأمین می‌شود، زمان پایان ساخت این بنا 2026 برآورد شده‌است.

همه چیز در مورد شهر بارسلونا نقشه شهر بارسلونا کاتالونیا کجاست کاتالونیا اسپانیا شهر بارسلونا سفر به اسپانیا توریستی ترین شهرهای دنیا توریستی بارسلونا توریستی اسپانیا بارسلونا کجاست اخبار اسپانیا آشنایی با کشورهای جهان

بناهای تاریخی

  • ساگرادا فامیلیا نماد بین‌المللی بارسلونا
  • قصر موسیقی کاتالان و بیمارستان سنت پائول طراحی شده توسط لوییز دومانچه‌ای مونتانر و از 1997 در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارند.
  • آثار آنتونی گائودی شامل: پالائو گوئل، پارک گوئل، کازا میلا، کازا ویسنس، کازا باتیو، ساگرادا فامیلیا
  • کلیسای سانتا ماریا دل مار
  • کلیسای گوتیک سانتا ماریا دل پی
  • کلیسای جامع بارسلونا
  • کلیسای سنت پائو دل کمپ
  • آرامگاه کلمبوس

موزه‌ها

بارسلونا دارای موزه‌ها زیادیست که موضوعات و محدوده‌های مختلفی را پوشش می‌دهند. موزه ملی هنر کاتالونیا که به سبب دارا بودن مجموعه بسیار خوبش در زمینه هنر رمانسک شهرت دارد یا موزه هنر معاصر بارسلونا که بر روی دوره بعد از جنگ کاتالان و هنر اسپانیایی معطوف است. می‌توان از بنیاد خوآن میرو، موزه پیکاسو و بنیاد آنتونی تاپیس که مجموعه‌های مهمی از این شخصیت‌ها شناخته شده را دربردارند نیز یاد کرد.

برخی از موزه‌ها موضوعات تاریخی را پوشش می‌دهند، نظیر موزه تاریخ شهر، موزه تاریخ کاتالونیا، موزه باستان‌شناسی کاتالونیا، موزه دریانوری بارسلونا و موزه شخصی-خصوصی مصری‌ها. موزه اروتیک بارسلون که در این میان یکی از موزه‌های ویژه است و موزه علم کوسموکایخا که در سال 2006 جایزه موزه سال اروپا را دریافت کرد.

جغرافیا

بارسلونا در شمال شرقی شبه‌جزیره ایبری و در کنار دریای مدیترانه بر روی فلاتی به وسعت 170 کیلومترمربع قرار گرفته که 101 کیلومتر مربع از آن را شهر بارسلون اشغال کرده‌است. این شهر توسط رشته کوه‌های کلسرولا محصور شده و رودخانه یوبرگات در جنوب غربی و رودخانه بسوس در شمال آن جریان دارد.

تیبیدابو با 512 متر ارتفاع بلندترین کوه کلسرولا است که از بالای آن می‌توان بخش قابل توجهی از شهر را مشاهده کرد، اگرچه بر روی این کوه، برج مخابراتی کلسرولا با ارتفاع 288٬4 متر ارتفاع قرار دارد که نمای کاملی از شهر را از بالای آن می‌توان دید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان