فرانسه: منتظر عمل اردوغان هستیم نه فقط حرف

ایسنا: به نقل از العین، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه امروز (یکشنبه) یک روز پس از درخواست رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه از اتحادیه اروپا برای برگزاری گفتگویی، رفتار "متجاوزانه" ترکیه را محکوم کرد و گفت، اظهارات آرامش بخش از سوی دولت این کشور کافی نیست‌.

وی گفت، در مناسبات مختلف رفتار متجاوزانه و غیر قابل تحمل ترکیه در مناطق ششگانه سوریه، عراق، قبرس، یونان، لیبی و قره‌باغ قابل چشم پوشی نیست.

لودریان در کنار مداخله ترکیه در این مناطق، اظهارات اخیر اردوغان علیه فرانسه را به باد انتقاد گرفت.

با وجودی که ترکیه حملات تروریستی در شهر نیس فرانسه و وین اتریش را محکوم کرده اما به گفته لودریان پاریس در انتظار عملی از سوی آنکاراست.

در واکنش به رفتارهای ترکیه، وزیر خارجه فرانسه نشست اتحادیه اروپا را یادآور شد که قرار است ماه آینده در بروکسل برگزار شود.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست قبلی تصمیم گرفتند که اگر ترکیه مواضع خود را تغییر ندهد، اقداماتی از جمله تحریم‌هایی علیه این کشور در نظر بگیرند.

اردوغان در پی اظهارات امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه درباره "لزوم دفاع از ارزش‌های سکولار در مقابل اسلام افراطی" و کنترل بیشتر بر بودجه خارجی مساجد، گفته بود، ماکرون به خاطر سیاست‌هایش در مقابل مسلمانان نیاز به بررسی روانی دارد.

دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه روز شنبه به خبرگزاری فرانسه گفته است: سخنان گزاف و بی‌ادبانه روش درستی نیست و از اردوغان می‌خواهیم سیاست‌های خود را تغییر دهد، چون از هر نظر خطرناک است.

بهانه فرانسه در مخالفت با خروج تروریستهای آمریکایی از عراق

وزیر خارجه فرانسه بهانه مضحک مخالفت کشورش با خروج نظامیان آمریکایی از عراق را «پابرجاماندن تهدید داعش» نامید!

به گزارش خبرگزاری مهر، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه امروز یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی LCI اعلام کرد که خروج ادعائی نیروهای تروریست آمریکائی از عراق خطرناک است.

وزیر خارجه فرانسه بی‌اشاره به اذعان مقامات آمریکائی در خصوص خلق گروهک تکفیری داعش از سوی واشنگتن با طرح ادعائی مضحک در این خصوص مدعی شد که دلیل پاریس پابرجا ماندن تهدید گروهک تروریستی داعش است!

«ژان ایو لودریان» در این باره مدعی شد: داعش هنوز وجود دارد و متعجب شدم وقتی فهمیدم آمریکا می خواهد نیروهای خود را از عراق بیرون ببرد، زیرا این موضوع خطرناک است!

این در حالیست که سرپرست وزارت دفاع آمریکا پیشتر از کاهش شمار نظامیان این کشور در افغانستان و عراق به 2500 نفر تا 15 ژانویه آینده (26 دی ماه) خبر داده بود.

«کریستوفر میلر» در این باره گفته بود: به تکمیل مأموریتی که از دو دهه پیش در افغانستان و عراق آغاز کردیم و تا چند نسل ادامه داشت، ادامه می‌دهیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان