اولین مرحله واکسیناسیون کرونا در انگلیس قبل از کریسمس

خبرگزاری تسنیم: شیوع ویروس کرونا و عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن در اروپا همچنان ادامه دارد.

اولین مرحله واکسیناسیون کرونا در انگلیس قبل از کریسمس

جدیدترین اخبار کرونایی حاکی از آن است که انگلیس می خواهد اولین مرحله واکسیناسیون شهروندان را قبل از کریسمس انجام دهد. این خبر را وزیر بهداشت انگلیس اعلام کرده است. به گفته وی بخش اعظمی از واکسیناسیون باید از ژانویه تا ماه مارس انجام شود.

وی ابراز امیدواری کرده که بعد از عید پاک به تدریج زندگی به روال عادی بازگردد.

آلمان آماده برای شروع واکسیناسیون شهروندان در سال جاری میلادی

"ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت آلمان هم اعلام کرده که در سال جاری میلادی اولین گروه شهروندان علیه کرونا واکسینه می شوند.

وی در این باره ابراز خوش بینی کرد که در سال جاری میلادی تاییدی برای یک واکسن کرونا دراروپا وجود خواهد داشت. وی افزود: بعد از آن بلافاصله واکسیناسیون آغاز خواهد شد.

اشپاهن که در گفتگو با یک رسانه آلمانی سخن می گفت همچنین تصریح کرد که وی از ایالات آلمان درخواست کرده که مراکز واکسیناسیون تا اواسط دسامبر برای فعالیت آماده شوند.

وزیر بهداشت آلمان همچنین در این باره ابراز خوش بینی کرد که تمام افراد داوطلب برای واکسیناسیون تا پایان سال 2021 واکسینه شوند.

صنعت مهمان داری آلمان زیر اهرم فشار موج دوم کرونا

صنعت مهمان داری در آلمان هم به دلیل محدودیت های سختگیرانه در این کشور شرایط خوبی ندارد و خواستار حمایت مالی بیشتر از طرف دولت فدرال آلمان شده است. این صنعت آلمان بر اساس آمارها از اواسط ماه مارس تا پایان نوامبر با ضرر 32 میلیارد یورویی مواجه شده است.

مدیر کل انجمن هتل ها و رستوران ها در آلمان (Dehoga) درباره خسارت های بیشتر در این صنعت در صورت تداوم محدودیت ها در کریسمس و خطر از دست رفتن ده ها هزار شغل هشدار داده است.

افزایش روزافزون بیماران بستری شده در بخش‌های مراقبت‌های ویژه آلمان

با توجه به شمار روزافزون بیماران بد حال کرونایی در آلمان پزشکان بخش های مراقبت های ویژه درباره فشارهای بالا بر بیمارستان های آلمان هشدار داده‌اند.

رئیس انجمن بخش های مراقبت های ویژه و اورژانس آلمان (Divi) در گفتگویی با یک رسانه آلمانی گفته است که اوضاع در بخش های مراقبت های ویژه در حال تشدید است.

وی تاکید کرد که سیاستمداران از ماه سپتامبر وقت زیادی را تلف کرده‌اند. به گفته وی هنوز هیچ دستورالعمل روشنی برای بیمارستان ها وجود ندارد که آن ها عمل های جراحی غیر ضروری را به تعویق بیاندازند.

وی از افزایش روزافزون بیماران بستری شده در بخش های مراقبت های ویژه خبر داده است.

هشدار درباره موج سوم کرونا در آلمان

سناتور اقتصادی برلین هم اعلام کرده که در دروازده براندنبورگ آلمان در سال جاری میلادی و آستانه سال جدید به دلیل بحران کرونا نباید هیچ گونه جشنی برگزار شود. وی هشدار داده که در صورت برگزاری جشن های خانوادگی احتمال وقوع موج سوم کرونا در فوریه آینده وجود دارد.

 تاسیس حدود 13 هزار ایستگاه واکسیناسیون کرونا در اسپانیا

در اسپانیا هم به درخواست نخست وزیر این کشور 13 هزار ایستگاه برای واکسیناسیون علیه کرونا تاسیس می شود.

وی شب گذشته در سخنانی گفت که یک برنامه‌ای برای واکسیناسیون آماده شده است که روز سه شنبه جزئیات آن ارائه می شود. وی اسپانیا و آلمان را جزو اولین کشورها در اروپا داست که از یک طرح کامل واکسیناسیون برخوردار شده‌اند.

نخست وزیر اسپانیا تاکید کرد که در نیمه ابتدایی سال 2021 بخش قابل توجهی از جمعیت کشور در قالب این طرح واکسینه می شوند.

مقامات آلمانی شهروندان را برای تداوم محدودیت‌ها آماده می‌کنند

"آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان و "اولاف شولتز"، معاون وی شهروندان را برای تمدید محدودیت های سختگیرانه در آلمان آماده می کنند.

"مارکوس زودر"، رئیس حزب دولتی سوسیال مسیحی هم شهروندان را به استقامت در مبارزه با کرونا و تحمل محدودیت ها فراخوانده است.

نخست وزیران و مقامات دولت فدرال آلمان قرار است روز چهارشنبه درباره تشدید و یا تمدید محدودیت ها برای مهار کرونا مشاوره کنند.

بیش از 28 هزار ابتلای روزانه در ایتالیا

نهادهای بهداشتی ایتالیا هم شب گذشته از ابتلای 28337 مورد ابتلای جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر دادند. 562 نفر هم در این مدت در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

اعتراضات ضد محدویت‌های کرونایی در انگلیس و آلمان

معترضان به محدودیت‌های کرونایی روز گذشته در برخی شهرهای آلمان و انگلیس به خیابان‌ها آمدند و اعتراضاتی را علیه این گونه محدودیت‌ها برگزار کردند.

بر اساس اطلاعات پلیس حدود هزار نفر در اعتراض به محدودیت های کرونایی در برلین به خیابان ها آمدند. چند صد نفر از مخالفین با این ایده های معترضان هم زمان به خیابان ها آمدند. حدود 600 نیروی پلیس در محل اعتراضات حضور داشتند. برخی درگیری ها گزارش شده است.

در فرانکفورت آلمان هم بر اساس اطلاعات پلیس حدود هزار نفر در اعتراض به محدودیت های کرونایی به خیابان ها آمدند. به گفته یک سخنگوی پلیس این اعتراضات به صورت صلح آمیز برگزار شد.

همچنین اعتراضاتی در برخی شهرهای انگلیس علیه محدودیت های کرونایی برگزار شد.

پلیس ده ها نفر را در جریان این اعتراضات در شهرهای لیورپول، باسیلدون و بورنموث دستگیر کرد.

معترضان به اقدامات ضد کرونایی پایبند نبودند و با خشونت با نیروهای پلیس رفتار می کردند. یک سخنگوی پلیس رفتار معترضان در لیورپول را خودخواهانه دانست که زندگی خود و دیگران را در معرض خطر قرار می دادند.

قرنطینه دومی که برای مهار کرونا بر سراسر انگلیس اعمال شده است در تاریخ دوم دسامبر (12 آذرماه) به پایان می رسد. سراسر انگلیس تحت بحران اقتصادی حاصل از کرونا رنج می برد. اقتصاد دانان بر این باورند که انگلیس در سال جاری میلادی حدود 400 میلیارد پوند بدهی جدید به بار می آورد.

بانک انگلیس پیش بینی کرده که تولید ناخالص داخلی این کشور در سال 2020 حدود 11 درصد سقوط خواهد کرد.

بیش از 10 هزار ابتلای روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 10864 مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داده است. 90 نفر هم در این مدت در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در کشورهای مهم اروپایی

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 2140208 نفر به کرونا مبتلا شده و 48732 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در اسپانیا هم تا به حال 1589219 نفر به کرونا مبتلا شده و 42619 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در انگلیس هم 1512045 نفر به کرونا مبتلا شده و 42619 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم تا به حال 1408868 نفر به کرونا مبتلا شده و 49823 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در آلمان هم تا به حال 932111 نفر به کرونا مبتلا شده و 14343 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان