گارتنر: کاهش ۵.۷ درصدی فروش موبایل در فصل سوم ۲۰۲۰ به خاطر کرونا

یک شرکت تحقیقاتی از کاهش ۵.۷ درصدی فروش موبایل در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته خبر می‌دهد و عامل اصلی آن را تأثیر ویروس کرونا بر بازار و قدرت خرید می‌داند.

گارتنر: کاهش 5.7 درصدی فروش موبایل در فصل سوم 2020 به خاطر کرونا

یک شرکت تحقیقاتی از کاهش 5.7 درصدی فروش موبایل در سه ماهه سوم سال 2020 در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته خبر می‌دهد و عامل اصلی آن را تأثیر ویروس کرونا بر بازار و قدرت خرید می‌داند.

«گارتنر» آمار فروش موبایل در سه ماهه سوم سال 2020 را منتشر کرد که از فروش 366 میلیون دستگاه موبایل و کاهش 5.7 درصدی نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته حکایت می‌کند. سامسونگ با فروش 80.8 میلیون دستگاه موبایل و کسب 22 درصد از سهم بازار، عنوان بزرگ‌ترین فروشنده موبایل در سه ماهه سوم 2020 را به خود اختصاص داده است.

هواوی با فروش 51.8 میلیون دستگاه موبایل و در اختیار گرفتن 14 درصد از سهم بازار، دومین فروشنده بزرگ موبایل در فصل سوم 2020 بوده است. فروش موبایل این شرکت در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال 2019 با افت قابل توجه 21 درصدی مواجه شده که عمدتاً به دلیل ممنوعیت فروش محصول در ایالات متحده و انگلستان بوده است.

شیائومی 44.4 میلیون دستگاه گوشی در بازه یاد شده فروخت و توانست در لیست گارتنر بالاتر از اپل در رتبه سوم بزرگ‌ترین فروشنده موبایل قرار گیرد. البته اپل به تازگی از سری آیفون 12 رونمایی کرده و آنطور که گارتنر می‌گوید، کمپانی کوپرتینونشین احتمالاً به زودی فاصله کم با شیائومی را جبران خواهد کرد.

اپل در بازه یاد شده موفق به فروش 40.5 میلیون دستگاه موبایل شده که کاهش جزئی 0.6 درصدی را نسبت به مدت زمان مشابه در سال 2019 نشان می‌دهد. گارتنر می‌گوید دلیل اصلی این کاهش عرضه سری آیفون 12 با تاخیر چهار هفته‌ای به خاطر ویروس کرونا بوده است.

اوپو با فروش 29.8 میلیون دستگاه موبایل و کسب 8.2 درصد از سهم بازار در جایگاه پنجم جدول قرار گرفته است. نکته جالب اینکه برندهای دیگر در مجموع 119 میلیون دستگاه موبایل فروخته‌اند که بیشتر از آمار فروش پنج شرکت جدول است و نشان می‌دهد کاربران به مرور در حال مهاجرت به برندهای کوچک‌تر هستند.

گارتنر می‌گوید با اینکه فروش موبایل در فصل سوم 2020 با کاهش 5.7 درصدی مواجه بوده، در مقایسه با افت چشمگیر 20 درصدی در نیمه نخست امسال یک پیشرفت محسوب می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان