مستند مرگ روشن، اینترنتی منتشر شد

مستند «مرگ روشن» به کارگردانی مسعود دهنوی با موضوع موضوع آلودگی نوری در شهر تهران، عرضه اینترنتی شد.

مستند مرگ روشن، اینترنتی منتشر شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «مرگ روشن» به‌عنوان یک مستند محیط زیستی به موضوع آلودگی نوری در شهر تهران می‌پردازد. آلودگی نوری که موضوعی ناپیدا در مشکلات کلان شهرهایی مانند تهران است، در این مستند مورد بررسی قرار گرفته و آثار زیان‌بار آن برای شهروندان و محیط زیست تشریح شده است.

«مرگ روشن» نخستین اثر مستند ایرانی با موضوع آلودگی نوری است که ساخت آن بیش از یک سال به طول انجامیده و تلاشی است برای معرفی آلودگی نوری و معضلات و بحران‌هایی که در نتیجه عدم کنترل نور مصنوعی و نورپردازی نامعقول، گریبان فضای شهری را می‌گیرد. این فیلم با روایت سیدحامد میرزاخلیل از کارشناسان این حوزه می‌کوشد تا در مورد بحران نورپردازی غیر علمی و بی رویه در تهران به مسئولان این حوزه هشدار دهد.

برخی اوقات در آلودگی نوری، نورهای کنترل نشده به مرحله‌ای می‌رسند که موجب کشته شدن درختان می‌شوند؛ همین اتفاقی که در تهران برای درختان می‌افتد. برای زیبا ساختن درختان به آنها نور مصنوعی می تابانند و موجبات مرگ آنها را فراهم می‌کنند. حتی در شرایطی خاص، این نورها موجب مرگ حیوانات و آسیب رساندن به انسان‌ها می‌شوند. از این رو عنوان برای این مستند واژه «مرگ روشن» انتخاب شود تا استعاره‌ای باشد از بلایی که انسان‌ها ناداسته دارند برسر خود می‌آورند.

مستند «مرگ روشن» سال گذشته در سومین جشنواره مستند تلویزیونی نیز روی آنتن رفت.

مستند «مرگ روشن» به کارگردانی مسعود دهنوی و تهیه‌کنندگی احمد شفیعی تولیده شده در خانه مستند و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که مخاطبان می‌توانند برای تماشای این اثر به سایت‌های وی‌اودی‌ نظیر فیلیمو و فیلمگردی مراجعه کنند.

57245
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان