واکنش الزهار در واکنش به سفر نتانیاهو به عربستان

عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به عربستان سعودی گفت که مشکل، کشور عربستان نیست بلکه افرادی هستند که بر این کشور حکومت می‌کنند.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «محمود الزهار» از اعضای ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، روز دوشنبه در گفتگو با شبکه «المیادین» و وبگاه خبری «المرکز الفلسطینی للاعلام» به سفر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به عربستان سعودی و دیدار با «محمد بن سلمان»، ولی عهد این کشور واکنش نشان داد.

الزهار در گفتگو با المیادین گفت: «سفر نتانیاهو در راستای تلاش برای سوءاستفاده از شرایط رفتن ترامپ و سرکار آمدن بایدن صورت گرفته است».

عضو ارشد حماس در گفتگو با المرکز الفلسطینی للاعلام نیز با بیان اینکه مسئله عادی‌سازی روابط، موضوع کوچکی نیست، گفت که تل‌آویو به فراتر از عادی‌سازی روابط چشم دوخته است.

محمود الزهار در ادامه گفت که از نظر عقلی و منطقی، این امور به مسئله‌ای فراتر از سفر و فرود آمدن یک هواپیما تبدیل شده است و خطرناک‌تر می‌شود.

او در ادامه با بیان اینکه عادی‌سازی روابط اهداف کلی اشغالگران را محقق می‌کند، گفت، اعلام عادی‌سازی روابط، در‌ها را برای تمامی ابعاد روابط از جمله همکاری امنیتی و نظامی باز می‌کند.

عضو ارشد حماس افزود، شاید کشور‌هایی که عادی‌سازی روابط خود با تل‌آیو را اعلام کرده‌اند، علیه برخی کشور‌های بزرگ منطقه یک ائتلاف تشکیل دهند.

الزهار همچنین درباره جایگاه دینی عربستان سعودی گفت: «مشکل، مکان نیست؛ مشکل کسی است که برای این مکان حکومت می‌کند. هنگامی که در نظامی حکومتی فساد وجود داشته باشد، این نظام به دنبال ابراز‌های قدرت خواهد بود و از دیگران کمک خواهد گرفت تا از خود محافظت کند».

روز دوشنبه رسانه‌های صهیونیستی خبر دادند، نخست‌وزیر این رژیم طی سفر به عربستان سعودی، با «محمد بن سلمان»، ولی عهد رژیم آل سعود دیدار کرده است.

پس از انتشار این گزارش، یک منبع سعودی نیز در گفتگو با نشریه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» ضمن تأیید این خبر، فاش کرد که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و محمد بن سلمان، ولی عهد رژیم سعودی درباره موضوعاتی از جمله ایران و همچنین توافق سازش میان ریاض و تل‌آویو گفتگو کرده‌اند.

علی‌رغم گزارش رسانه‌های مختلف، وزیر امور خارجه عربستان سعودی با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر دیدار، ولی عهد رژیم سعودی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد. برخی ناظران بر این باورند که این دیدار احتمالا انجام شده و وزیر خارجه سعودی برای اجتناب از تبعات رسانه‌ای شدن آن اقدام به تکذیب آن کرده است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان