چه عواملی تعیین کننده هزینه کاشت موی سر است؟

کاشت موی سر مانند سایر عمل‌های زیبایی دارای شرایط و هزینه‌های خاصی است، که البته نمی‌توانیم  آن را به طور دقیق برای هر شخص مشخص کنیم چون به عوامل مختلفی بستگی دارد ولی در این مقاله قصد داریم کلیاتی درباره کاشت مو و هزینه کاشت موی سر بیان کنیم، پس با ما همراه باشید.


Hair

بسیاری از افراد در جوانی یا میانسالی دچار طاسی و یا کم پشت شدن مو می‌شوند، که این اتفاق دلایل زیادی مثل ارثی و ژنتیکی بودن، استفاده از شوینده‌های غیر استاندارد، رژیم غذایی ناسالم، عوامل بیرونی و... دارد. کم پشت شدن موها باعث می‌شود افراد دچار استرس و اضطراب شده و اعتماد به نفس آنها کاهش پیدا کند. به همین دلیل اغلب افراد به استفاده از محصولات مختلف مانند داروهای شیمیایی و یا شامپوهای مختلف روی می‌آورند، که اکثرا تاثیر چندانی در بهبود این شرایط ندارند. در هر حال حاضر بهترین کار برای مقابله با کم پشت شدن مو و یا طاسی کاشت مو است. با این حال افراد مختلف وقتی با این پیشنهاد رو به رو می‌شوند به هزینه کاشت موی سر فکر می‌کنند.

کاشت موی سر مانند سایر عمل‌های زیبایی دارای شرایط و هزینه‌های خاصی است، که البته نمی‌توانیم  آن را به طور دقیق برای هر شخص مشخص کنیم چون به عوامل مختلفی بستگی دارد ولی در این مقاله قصد داریم کلیاتی درباره کاشت مو و هزینه کاشت موی سر بیان کنیم، پس با ما همراه باشید.

چه عواملی تعیین کننده هزینه کاشت موی سر است؟

هزینه کاشت موی سر بسته به عوامل مختلف توضیح داده شده در زیر بسیار متفاوت است:

1) تکنیک یا همان روش کار: در مورد انتخاب بهترین روش کاشت مو یا روش درمانی، مردم هنوز از آن آگاهی ندارند و از دانش اساسی برخوردار نیستند. دو روش گسترده و متفاوت مورد استفاده در کاشت مو وجود دارد: استخراج واحد فولیکولیک (FUE) و پیوند واحد فولیکولار (FUT).

  • پیوند واحد فولیکولار (FUT): در طی این روش کاشت موی سر، جراح ابتدا ناحیه‌ای با رشد مو خوب پیدا می‌کند، که عموماً در پشت قرار دارد و سپس بخشی از پوست به طول چند اینچ از این ناحیه برداشته می‌شود تا پوست بدست آورد. پیوند پس از تهیه پیوند پوست‌، این ناحیه با کمک دوخت به طرز ماهرانه‌ای بسته می‌شود. بعد از این، جراح با استفاده از ذره بین و چاقوی جراحی این پیوند طولانی را با دقت به قطعات ریز برش می‌دهد، سپس این قسمت‌های پوست به طور استراتژیک در ناحیه پوست سر که باید موها رشد کنند کاشته می‌شود.
  • استخراج واحد فولیکولار (FUE): این روزها کاشت مو SUPER FUE در کشورهای مختلف بسیار مشهور شده است، زیرا این روش کاشت مو دارای مزایای مختلفی مانند عدم مشاهده جای زخم، از دست دادن حساسیت، رشد مداوم مو و غیره است. در نتیجه، هزینه کاشت مو FUE به طور کلی گرانتر از روش FUT است. در طی این روش، فولیکول‌های مو با کمک برش‌های ایمن و ناچیز از قسمت عقب سر، مستقیماً بریده می‌شوند. بعد از این جراح با کمک یک سوزن یا تیغه سوراخ‌های کوچکی در محل ریزش مو ایجاد می‌کند و سپس این فولیکول‌های مو را پیوند می‌کند.

2) میزان طاسی: هزینه کاشت مو بیشتر از میزان طاسی که فرد از آن رنج می‌برد، تأثیر می‌گذارد. اگر فردی فقط طاسی جزئی داشته باشد، در مقایسه با فرد دارای مشکلات طاسی شدید، درمان آن آسانتر و ارزان تر خواهد بود، زیرا تعداد پیوندها و نشستن‌ها نسبت به میزان طاسی افزایش می‌یابد.

3) تعداد گرافت در کاشت موی سر: هزینه کاشت مو بسته به هزینه کاشت مو در هر پیوند و تعداد گرافت مورد نیاز برای پوشش ناحیه آسیب دیده متفاوت است که متعاقباً بر هزینه کاشت موی سر تأثیر می‌گذارد.

4) پیوند دهنده: به منظور کاشت مو به طور کلی فولیکول‌های مو از پشت سر استخراج می‌شوند، اما اگر فردی به اندازه کافی فولیکول موی سالم در قسمت عقب خود نداشته باشد، فولیکول‌های دیگر اعضای بدن استخراج می‌شوند مانند سینه یا ریش که انجام آن کاملاً دشوار است و به مهارت زیادی نیاز دارد، همچنین منجر به افزایش هزینه کاشت موی سر نیز می‌شود.

5) تعداد نشستن: به طور کلی یک روش کاشت مو یا جراحی کاشت موی سر فقط در یک جلسه انجام می‌شود (در صورت ریزش طبیعی مو). با این حال، ممکن است تعداد جلسات مورد نیاز برای پوشش کامل منطقه آسیب دیده با توجه به میزان طاسی و تعداد پیوندهای مورد نیاز برای پیوند افزایش یابد. این عامل متعاقباً نقشی حیاتی در افزایش هزینه کاشت موی سر دارد.

6) تخصص و صلاحیت جراح: کاشت موی سر یک روش کاملاً پیشرفته است که برای برداشتن آن به مهارت و دقت زیادی نیاز دارد. بنابراین همان طور که قبلا نیز اشاره کردیم، تخمین زده می‌شود که یک جراح باتجربه و خبره هزینه‌های بیشتری را در مقایسه با سایر جراحان تازه‌کار دریافت کند، زیرا او می‌داند چگونه جدیدترین ماشین آلات را اداره کند و به پوست سر آسیب نرساند. اگر یک جراح بیش از 5 سال تجربه در زمینه کاشت مو داشته باشد، می‌توان تخمین زد که وی صدها مورد منجر به ارتقا، مهارت خود را مدیریت کرده است و او را قادر به رسیدگی به موارد مهم و نتایج بهتر می‌کند. بنابراین یک جراح با تجربه‌تر و با صلاحیت بیشتر قول ارائه بهترین نتیجه را می‌دهد که به طور کلی "ناگفته اما کاربردی" است. بنابراین، این عامل در تصمیم گیری در مورد هزینه کاشت مو نقش اساسی دارد.

7) امکانات زیرساختی: یکی دیگر از فاکتورهای مهم دیگری که هنگام انجام کاشت مو  باید در خاطر داشته باشید، مکان و شهرت کلینیکی است که این خدمات را ارائه می‌دهد. کلینیک‌هایی که از جدیدترین فن آوری‌ها، ابزارها، محیط‌های سالم و مجهز برخوردار باشند، توانایی اداره چندین بیمار در یک زمان را دارند، دارای شهرت هستند و در یک شهر بزرگ واقع شده‌اند، ممکن است بیش از یک کلینیک در یک شهر کوچک هزینه بیشتری را تحمیل کنند.

با این حال، قبل از اقدام به کاشت مو، فرد باید بداند که هزینه این فرآیند به جنبه‌های مختلف بستگی دارد و نتیجه نیز ممکن است متناسب باشد. به عنوان مثال، برخی از کلینیک‌ها مشاوره رایگان در مورد درمان همراه با قیمت واقعی کاشت مو را ارائه می‌دهند، در حالی که برخی از کلینیک‌ها بسته به روشی که برای این منظور دنبال می‌شود هزینه‌های سنگینی را دریافت می‌کنند و در نتیجه تفاوت در هزینه‌های درمان وجود دارد.

هزینه دوره بهبودی پس از جراحی

علاوه بر هزینه‌های درمان و جراحی کاشت موی سر، هزینه‌های دیگری مانند هزینه‌های مدت زمان بهبودی این عمل جراحی وجود دارد که این هزینه‌ها را هم باید جز هزینه کاشت موی سر به حساب آورد. مواردی که باید در دوره‌ی بهبودی کاشت موی سر برای آنان هزینه پرداخت کرد، شامل موارد زیر می‌شوند:

  • داروی ضد درد و تسکین دهنده در هنگام بهبود فوری
  • داروهای ضد التهاب برای کاهش تورم در محل جراحی کاشت مو
  • آنتی بیوتیک‌های مختلف برای کاهش خطر عفونت پس از عمل جراحی
  • داروهای تقویت بعد از کاشت مو

اگر عارضه‌ای را پس از عمل جراحی کاشت موی سر تجربه کردید که شایع‌ترین و متداول‌ترین آن عفونت‌های مختلف است، باید به درمان آن نیز بپردازید. که همین موضوع می تواند به عنوان هزینه‌هاب اضافی دیگری برای بهبود پس از کاشت مو ذکر شود، از جمله هزینه‌های داروهای مختلف برای رفع عارضه ایجاد شده و ویزیت‌های پزشک و مسائل مختلف دیگر.

چه کلینیک‌هایی برای انجام جراحی کاشت مو مناسب هستند؟

همان طور که در بالا ذکر کردیم، هزینه کاشت موی سر به عوامل متعدد و مختلفی بستگی دارد و همچنین این عمل جراحی مانند سایر عمل‌های جراحی زیبایی ممکن است هزینه زیادی را شامل شود. در نتیجه انتخاب یک کلینیک  کاشت مو و مطب معتبر به همراه جراحان خبره و با تجربه قبل از اقدام به کاشت موی سر بسیار مهم و حیاتی است تا پس از انجام این عمل پشیمانی پیش نیاید.

کلینیک خانه سفید از جمله کلینیک‌های معتبر و معروف کشور است که دارای جراحان و متخصصان معروف و با تجربه است، که می‌توانند خیال شما را بابت انجام این عمل جراحی راحت کنند. در این کلینیک کاشت مو با خط رویش کاملا طبیعی و بیشترین تراکم در یک جلسه، با ۱۲ سال سابقه‌ی درخشان در ارائه خدمات کاشت مو و ارائه دهنده خدمات زاویه سازی صورت، لیزر موهای زائد، کاشت ابرو و کلیه خدمات زیبایی به صورت تخصصی فعالیت دارد. شایان ذکر است که کلینیک خانه سفید از برترین و معروف‌ترین کلینیک‌های کشور در زمینه ارائه خدمات زیبایی و بهداشتی است و تمام فعالیت‌های این کلینیک تحت نظر وزارت بهداشت کشوری است و وجود متخصصان و کادر مجرب در این کلینیک فضایی مطمئن و خاص را برای مراجعه کنندگان ایجاد می‌کند.

شایان ذکر است که این کلینیک معروف و معتبر همیشه جز اولین انتخابات هنرمندان و ورزشکاران ایرانی برای انجام عمل‌های زیبایی پوست و مو بوده است، در نتیجه اگر تصمیم به کاشت مو، ابرو، زاویه سازی و یا سایر عمل‌های زیبایی دارید، می‌توانید با خیال راحت و با اطمینان کامل کلینیک خانه سفید را برای ارائه خدمت انتخاب کنید.

 

منبع : www.whcl.ir

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان