بر اثر عوارض ابتلا به کرونا؛

کامبوزیا پرتوی درگذشت

کامبوزیا پرتوی کارگردان باسابقه سینمای ایران و خالق آثار ماندگاری چون «گلنار»، «گربه آوازخوان» و «کافه ترانزیت» صبح امروز دارفانی را وداع گفت.

کامبوزیا پرتوی درگذشت

به گزارش سینماپرس، کامبوزیا پرتوی کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس باسابقه سینمای ایران، صبح امروز بر اثر عوارض ابتلا به کرونا حین پیگیری مراحل درمان، در تهران درگذشت.

علیرضا تابش درگذشت کامبوزیا پرتوی کارگردان سینمای ایران را تایید کرد و گفت: این هنرمند امروز صبح سه‌شنبه 4 آذر ماه در بیمارستان دی درگذشت.

وی بیان کرد: مدتی پیش این هنرمند برای انجام عمل جراحی قلب در این بیمارستان بستری شده بود که متاسفانه به دلیل مشکلات ریه از دنیا رفت.

حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی نیز در پیامی درگذشت کامپوزیا پرتوی را تسلیت گفت.

در پیام حسین انتظامی آمده است:

«با نهایت تأسف، یکی دیگر از استادان و پیشکسوتانِ وزینِ سینمای ایران، از میان ما پر کشید.

درگذشت کامبوزیا پرتوی که از مفاخر هنر این سرزمین محسوب می‌شد و آثار ارزشمندی از خود به یادگار گذاشت را به خانواده محترم آن زنده‌یاد و جامعه سینمایی تسلیت عرض نموده؛ از درگاه خداوند مهربان، برای روح آن عزیز سفرکرده آرامش ابدی مسألت دارد.»

نگارش فیلمنامه فیلم سینمایی «محمد (ص)» به کارگردانی مجید مجیدی از واپسین یادگارهای کامبوزیا پرتوی در سینمای ایران بود.

وی تا به امروز ساخت فیلم هایی چون «افسانه دو خواهر»، «گربه آوازه خوان»، «گلنار»، «کافه ترانزیت»، «کامیون» و ... را برعهده داشته است. این هنرمند همچنین فیلمنامه های مختلفی از جمله سریال «گل پامچال» و فیلم های «ایستگاه متروک»، «خیابان های آرام»، «دیشب باباتو دیدم آیدا»، «فراری» و ... را به نگارش در آورده است.

زنده یاد پرتوی سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه را برای فیلم های «من ترانه  سال دارم»، «کافه ترانزیت»، «فراری» و «کامیون» از جشنواره فیلم فجر دریافت کرده بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان