افزایش چشمگیر قیمت آلت‌کوین‌ها همزمان با عبور بیت‌کوین از سد ۱۹ هزار دلار

بیت‌کوین به عنوان پرچمدار ارزهای دیجیتال امروز از مرز ۱۹ هزار دلار عبور کرد و در آستانه رکوردشکنی قرار گرفته است. همزمان با این روند قیمت آلت‌کوین‌هایی مانند اتریوم و ریپل نیز افزایش چشمگیری داشته است.

افزایش چشمگیر قیمت آلت‌کوین‌ها همزمان با عبور بیت‌کوین از سد 19 هزار دلار

بیت‌کوین به عنوان پرچمدار ارزهای دیجیتال امروز از مرز 19 هزار دلار عبور کرد و در آستانه رکوردشکنی قرار گرفته است. همزمان با این روند قیمت آلت‌کوین‌هایی مانند اتریوم و ریپل نیز افزایش چشمگیری داشته است.

اتریوم که پس از بیت کوین دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار است، رشد 7 درصدی را تجربه کرده. این ارز دیجیتال توانسته به بالاترین قیمت خود از ژوئن 2018 دست پیدا کند. قیمت اتریوم تنها در سه روز 25 درصد رشد داشته است.

به گفته معامله‌گران، اتریوم که اغلب با بیت کوین حرکت می‌کند، پیش از بروزرسانی شبکه بلاکچین خود در اوایل ماه آینده میلادی با افزایش تقاضا روبه‌رو شده است. این بروزرسانی در شبکه بلاکچین سرعت این ارز دیجیتال را افزایش می‌دهد و همچنین آن را ایمن‌تر می‌کند.

به گفته هم‌بنیانگذار صرافی ارز دیجیتال «DeversiFi» به نام «راس میدلتون»، این ارتقا به معنای استفاده بیشتر مردم و کسب و کارها از اتریوم برای فعالیت‌های اقتصادی خواهد بود. اتریوم مانند بیت کوین بیشتر میان سفته‌بازها محبوبیت دارد.

قیمت آلت‌کوین‌ها

سومین ارز دیجیتال بزرگ جهان یعنی ریپل نیز رشد قیمت 22 درصدی را تجربه کرده و به بیشترین ارزش خود در دو سال اخیر دست پیدا کرده است. ارزش ریپل تنها در سه روز 75 درصد رشد داشته که البته علت این جهش چندان مشخص نیست.

قیمت آلت‌کوین‌ها با ارزش بیت کوین گره خورده و البته بیشتر از آن از نوسانات رنج می‌برند. اگرچه سرمایه‌گذاران از رشد قیمت بیت کوین در روزهای اخیر سود بالایی به جیب زده‌اند، اما ارزهای دیجیتال کوچکتر هم طی یک هفته تقریبا 10 درصد رشد قیمت داشته‌اند.

بیت کوین فاصله تقریبا کمی با بالاترین قیمت خود یعنی 19,666 دلار در دسامبر 2017 دارد. قیمت این ارز دیجیتال در سال جاری میلادی نزدیک به 160 درصد رشد کرده است.

رئیس بخش تحقیقات شرکت «Enigma Securities»، «جوزف ادواردز» اعلام کرده:

«قیمت بیت کوین سر به فلک کشید و سرمایه‌گذاران سود کردند. حالا سودها به سمت آلت‌کوین‌ها بازمی‌گردند.»

محرک‌های مالی بی‌سابقه برای مقابله با خسارات ناشی از شیوع ویروس کرونا باعث افزایش تقاضا برای بیت کوین شده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان