آمریکا طرح های مخفی بمب افکن نابود کننده شوروی را منتشر کرد

ایالات متحده قصد داشت از بمب افکن مافوق صوت "ایکس بی-۷۰ والکیری" به عنوان حمل کننده موشک های هسته ای و همچنین هواپیمای مسافربری استفاده کند.

آمریکا طرح های مخفی بمب افکن نابود کننده شوروی را منتشر کرد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از درایو، ایالات متحده قرار بود تا بمب افکن مافوق صوت "ایکس بی-70 والکیری" را با موشک های بین قاره ای و موشکی شبیه نسخه کینژال آمریکایی مسلح کند.

در دهه 1960 و در اوج جنگ سرد، در طراحی این بمب افکن سرعتش به 3 ماخ افزایش داده شد و قادر بود تا ارتفاع 21 کیلومتری صعود کند. اما سقوط این هواپیما در 8 ژوئن 1966، هنگامی که یک جنگنده اف-104 به هواپیما برخورد کرد، به کل برنامه پایان داد.

دو فروند از این هواپیما ساخته شد، که یک فروند آن در 8 ژوئن 1966 زمانی که ایکس‌بی-70 شماره 2 در کنار اف 5، اف 4، تی 38 و اف-104 پرواز می‌کرد زمانی که جنگنده اف-104 قصد عکسبرداری از ایکس‌بی-70 را داشت و از روی بمب‌افکن رد می‌شد به دلیل جریان هوای بال بمب‌افکن، جنگنده به طرف بمب‌افکن کشیده شد و به سکان عمودی ایکس‌بی-70 برخورد کرده و هر دو هواپیما سقوط کردند.

در پروژه آمریکایی ها بمب افکن مافوق صوت "ایکس بی-70 والکیری" قرار بود به عنوان یک هواپیمای شناسایی، پشتیبانی و حتی مانند یک هواپیمای مسافربری مانند کنکورد نیز استفاده شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان