دیدار نتانیاهو و بن سلمان برای تشکیل جبهه ای در برابر ایران بود

اسرائیل هایوم: دلیل تمایل ولیعهد سعودی به برقراری روابط با اسرائیل، تشکیل اتحادی با این کشور در برابر سیاست‌ های دولت جدید آمریکا در قبال ایران است.

دیدار نتانیاهو و بن سلمان برای تشکیل جبهه ای در برابر ایران بود

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه اسرائیل هایوم در قسمتی از یک مطلبی درباره دلایل مرتبط با ایران در تمایل محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به برقراری روابط با اسرائیل علی رغم وجود مخالفت های داخلی در عربستان سعودی و در دستگاه حکومتی این کشور، به تحلیل پرداخت.

این روزنامه اسرائیلی خاطر نشان می کند: بن سلمان بسیار درباره آینده و به ویژه این که دولت جدید آمریکا جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا به منافع حیاتی و مهم آن آسیب خواهد زد، نگران است.

محمد بن سلمان شاهزاده عربستان نگران است که دولت جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا، به توافق هسته ای برگردد و شرایطی را ایجاد کند که تنها منجر به افزایش تمایل تهران برای تضعیف حکومت پادشاهی عربستان سعودی شود.

این روزنامه در ادامه می نویسد: دیدار مخفی انجام شده میان بنیامین نتانیاهو و بن سلمان در شهر جدید نیوم با پس زمینه این نگرانی ها انجام شد. ولیعهد سعودی خواستار یک جبهه واحد با اسرائیل در برابر دولت جدید آمریکا و رویکرد آن نسبت به توافق هسته ای است و بر روابط صمیمانه قبلی اسرائیل با بایدن و اطرافیانش تکیه می کند تا به او کمک کنند صفحهای جدید در روابط ریاض و واشنگتن باز کند.

اسراییل هایوم می افزاید: بن سلمان تمام این ها را می خواهد، بدون این که مجبور باشد پایان خطوط یک معاهده صلح با اسرائیل را امضا کند و شاید حتی سفارتی در تل آویو یا قدس باز کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان