ائتلاف عربی از انهدام ۵ مین دریایی در دریای سرخ خبر داد

ائتلاف عربی که به رهبری عربستان سعودی در یمن می جنگد ادعا می کند که ۵ مین دریایی را که جنگجویان یمنی از جنبش انصارالله (حوثی ها) در جنوب دریای سرخ کاشته بودند را منهدم کرده است.

ائتلاف عربی از انهدام 5 مین دریایی در دریای سرخ خبر داد

به گزارش اسپوتنیک، ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف عربی، روز سه شنبه در تلویزیون سعودی گفت: این ائتلاف پنج مین دریایی را که در حوضه جنوبی دریای سرخ توسط حوثی ها کار گذاشته شده بود را نابود کرد، این مین ها در ایران ساخته شده اند.

به گفته المالکی، از آغاز درگیری ها در یمن در سال 2015، این ائتلاف موفق شده است 163 مین دریایی را در دریای سرخ منهدم کند.

این ائتلاف می گوید اقدامات حوثی ها ایمنی حمل و نقل در جنوب دریای سرخ را تهدید می کند.

وی همچنین دخالت حوثی ها در حمله به ایستگاه توزیع سوخت متعلق به شرکت نفت و گاز آرامکو عربستان را تأیید کرد که در نتیجه آن خسارت جزئی به یکی از مخازن ذخیره سوخت دیزل وارد شد که حاوی 500 هزار بشکه است.

در نتیجه اصابت موشک به بالای مخزن، آتش سوزی رخ داد که به کمک سیستم خاموش کن اتوماتیک در مدت 40 دقیقه آتش سوزی مهار شد؛ در نتیجه این حادثه هیچ کسی آسیب ندید. پس از آن، نماینده وزارت انرژی عربستان سعودی گفت که این حادثه تأثیری در تأمین انرژی مشتریان آرامکو عربستان نداشته است.

در یمن، از آگوست سال 2014، تقابل نیروهای دولتی و حوثی ها بر سر قدرت در این کشور ادامه دارد.

از مارس سال 2015، ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی و امارات متحده عربی در کنار دولت به رسمیت شناخته شده بین المللی عبد ربه منصور هادی، درگیر اوضاع یمن شده است. در پاسخ به حملات مداوم هوایی به مناطقی در شمال یمن تحت حاکمیت حوثی ها، جنبش انصارالله مناطقی از عربستان سعودی همسایه یمن، به ویژه فرودگاه ها و تأسیسات نفتی را گلوله باران می کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان