الزام سازمان انرژی اتمی در بهره‌ برداری از کارخانه تولید اورانیوم فلزی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران بیان کرد: بر اساس مواد مصوب در کمیسیون، سازمان انرژی اتمی ملزم به بهره‌ برداری از کارخانه تولید اورانیوم فلزی و طراحی یک رآکتور ۴۰ مگاواتی آب سنگین در مکان مناسب می ‌شود.

الزام سازمان انرژی اتمی در بهره‌ برداری از کارخانه تولید اورانیوم فلزی

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، ابوالفضل عموئی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز کمیسیون متبوعش اظهار داشت: جلسه با لحاظ شرایط کرونایی و محدودیت‌ ها تشکیل شد و رسیدگی به طرح یک فوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم ‌ها در دستور کار قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی و مسئولانی از مرکز پژوهش‌ های مجلس نیز در این نشست حضور داشتند، افزود: کلیات این طرح و سه ماده در جلسات قبل تصویب شده بود و امروز 2 ماده دیگر از این طرح به تصویب رسید، رسیدگی به سایر بندها در جلسات آتی ادامه خواهد داشت.

عموئی یادآور شد: بر اساس ماده چهار مصوب این طرح در کمیسیون، سازمان انرژی اتمی ملزم به بهره برداری از کارخانه تولید اورانیوم فلزی شد و طبق ماده پنج مصوب، سازمان انرژی اتمی به نمایندگی از دولت موظف شد تا نسبت به طراحی یک راکتور 40 مگاواتی آب سنگین در مکان مناسب اقدام کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان