هشدار: تولید واکسن های مختلف علیه کرونا خطرناک است

ظهور ده ها واکسن مختلف ویروس کرونا از تولید کنندگان مختلف، از سوی دیگر احتمال پیروزی بر بیماری همه گیری را به خطر انداخته است.

هشدار: تولید واکسن های مختلف علیه کرونا خطرناک است

به گزارش اسپوتنیک، پیتر کوئی ستون نویس در مجله بلومبرگ نوشت: تنوع داروها برای مبارزه با کرونا، پدیده ای اقتصادی را ایجاد می کند که به "پارادوکس انتخاب" معروف است.

وی خاطرنشان کرد: تولید انواع داروها در بازار خطرناک است زیرا انتخاب یک دارو را برای فرد بسیار دشوار می کند. در نتیجه، ممکن است بسیاری از افراد ایده واکسیناسیون را به کلی کنار بگذارند یا از ان هراس داشته باشند.

طبق نظریه استاندارد اقتصادی، هرچه خط تولید شرکت گسترده تر باشد، این امر برای فروش بهتر است. با این حال، مطالعه رفتار مصرف کننده در ایالات متحده در اوایل سال 2000 نشان داد که عکس این قضیه صادق است، زیرا ممکن است خریدار بترسد.

سپس، در یکی از سوپرمارکت های ایالت کالیفرنیا، به بازدیدکنندگان پیشنهاد شد که انواع مختلف مربا را امتحان کنند و آنچه دوست دارند خریداری کنند. از یک گروه از مصرف کنندگان خواسته شد شش مربا را رتبه بندی کنند، از گروه دیگر تعداد 24 مربا پبشنهاد شد. مشخص شد که در حالت اول، 30 درصد از افرادی که محصولات را امتحان کردند، در نهایت خرید می کردند. در حالت دوم با وجود تعداد مرباهای بیشتر، تعداد خریداران فقط 3 درصد بود.

در این مطالعه آمده است: "طیف گسترده ای از محصولات ممکن است در نگاه اول برای مصرف کنندگان بسیار جذاب به نظر برسد، اما در عمل انگیزه آنها را برای خرید کاهش می دهد."

پیتر کوئی در ادامه گفت: انتخاب یک واکسن ویروس کرونا بین Pfizer ، Moderna ، AstraZeneca و آنهایی که در حال تولید هستند، دشوارتر از انتخاب بین مربای هلو یا مربای کیوی است. مردم ترس از استفاده از داروی جدید با وجود آزمایشات بالینی دارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان