پورشه تایکان رکورد بیشترین دریفت مداوم برای خودروهای برقی را ثبت کرد [تماشا کنید]

پورشه تایکان یکی از پر سر و صداترین خودروهای حال حاضر دنیا به شمار می‌رود. این اتومبیل الکتریکی به پشتوانه تجربه فراوان پورشه در زمینه ساخت مدل‌های اسپرت و پتانسیل‌های بالایی که پیشرانه‌های الکتریکی دارند، آمده تا تعاریف جدیدی از یک سدان اسپرت و سبز ارائه کند.

پورشه تایکان رکورد بیشترین دریفت مداوم برای خودروهای برقی را ثبت کرد [تماشا کنید]

پورشه تایکان یکی از پر سر و صداترین خودروهای حال حاضر دنیا به شمار می‌رود. این اتومبیل الکتریکی به پشتوانه تجربه فراوان پورشه در زمینه ساخت مدل‌های اسپرت و پتانسیل‌های بالایی که پیشرانه‌های الکتریکی دارند، آمده تا تعاریف جدیدی از یک سدان اسپرت و سبز ارائه کند.

کمپانی آلمانی برای اینکه روح اسپرت نخستین مدل تمام الکتریکی خود را بیش از پیش به رخ بکشد، اخیرا دست به اقدامی جالب زده و نام تایکان را به عنوان رکورددار طولانی‌ترین دریفت در بین خودروهای برقی وارد گینس کرده است.

رکورد تایکان با حضور ناظران گینس و در مرکز پورشه اکسپرینس واقع در پیست هوکنهایم رینگ ثبت شده است. در این رکوردگیری دنیس رترا (Dennis Retera) بر پشت فرمان نسخه دیفرانسیل عقب تایکان نشسته و روی یک سطح لغزنده 200 متری به انجام دریفت پرداخته است.

آنطور که اعلام شده آقای رترا توانسته 210 بار خلاف جهت عقربه‌های ساعت مسیر موجود را در حالت دریفت طی نموده و رکورد 26.1 مایل (42.171) دریفت مداوم را از خود بر جای بگذارد. ثبت این رکورد 55 دقیقه طول کشیده و میانگین سرعت تایکان در آن 29 مایل (46 کیلومتر) در ساعت بوده است.

به گفته دنیس رترا حفظ خودرو در حالت دریفت به مدت تقریبا یک ساعت او را واقعا خسته کرده است. اگر چه در طول این مدت، تیم پورشه سعی کرده سطح مسیر را خیس نگه دارد، اما میزان چسبندگی متغیر بوده و آقای رترا را به تمرکز بیشتر وادار نموده است.

برای اینکه رکورد پورشه تایکان با مشکلی مواجه نشود، از سیستم‌های ردیاب مختلف مثل GPS و سنسورهای تشخیص حرکت خودرو در مسیر مورب استفاده شده؛ همچنین یک دوربین در سقف خودرو نصب شده تا تمامی فرایندهای مربوط به رکوردگیری را ثبت و ضبط کند.

اگرچه رکورد پورشه تایکان تحسین‌برانگیز محسوب می‌شود، ولی با رکوردی که ب‌ام‌و دو سال پیش با یک دستگاه F90 M5 ثبت کرد، اصلا قابل مقایسه نیست. در رکوردگیری باواریایی‎ها، یوهان شوارتز (Johan Schwartz) مدرس مدرسه رانندگی ب‌ام‌و توانست 8 ساعت مداوم و در مسافتی به طول 232.5 مایل (374.17 کیلومتر) به انجام دریفت بپردازد.

نکته عجیب این رکورد اینکه با توجه به کارکرد موتور در دورهای بالا و در نتیجه مصرف سوخت بیش از حد، ب‌ام‌و حین حرکت خودرو و انجام دریفت 5 بار اقدام به سوخت‌گیری و پر کردن باک M5 کرد.

مسلما یکی از محدودیت‌هایی که در ثبت رکورد بهتر پیش روی پورشه تایکان قرار داشته، برد حرکتی محدودتر خودروهای برقی نسبت به مدل‌های بنزینی است. شاید در آینده با پیشرفت شارژ بی‌سیم یا فراهم شدن امکان اتصال خودرو به منبع الکتریسیته، تایکان یا سایر مدل‌های الکتریکی بتوانند رکورد ب‌ام‌و M5 را بهبود ببخشند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان