طلای جهانی ریزش کرد

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر چشم انداز ساخت واکسن کووید ۱۹ و موافقت یک آژانس فدرال با فرآیند انتقال قدرت به جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا کاهش پیدا کرد.

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر چشم انداز ساخت واکسن کووید 19 و موافقت یک آژانس فدرال با فرآیند انتقال قدرت به جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا کاهش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری 0.6 درصد سقوط کرد و به 1824 دلار و 91 سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه 2.2 درصد سقوط کرده و به پایینترین حد در چهار ماه اخیر رسیده بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا 0.8 درصد سقوط کرد و به 1823 دلار و 90 سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با 1.9 درصد کاهش، در 1837 دلار و 80 سنت بسته شده بود.

مایکل لانگفورد، رئیس شرکت مشاوره ایرگاید در این باره گفت: شمار واکسنهایی که در راه است، به بازار این اطمینان را بخشیده که در مدت شش ماه اوضاع از وضعیت فعلی بهتر خواهد شد و در نتیجه قیمت طلا پایینتر رفته است.

بازارهای سهام آسیا پس از این که شرکت داروسازی استرازنکا اعلام کرد واکسن کووید 19 این شرکت تا 90 درصد موثر بوده است، در سطح بالاتری ایستادند.

یک آژانس فدرال روز دوشنبه رسما با آغاز فرایند انتقال جو بایدن به کاخ سفید موافقت کرد و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در توییتر نوشت که به تیمش دستور داده اقداماتی که لازم است را مطابق با پروتکلهای اولیه انجام دهند.

کایل رودا، تحلیلگر شرکت آی جی مارکتس اظهار کرد: این حقیقت که ما انتقال قدرت آرامتری بین رئیس جمهور متخب و ترامپ داریم، دلیل دیگری است که ریسک کمتری وجود دارد. شکسته شدن حمایت طلا در سطح 1840 دلار نشان می دهد که احتمال سقوط قیمت طلا به کانال 1700 دلار وجود دارد.

بر اساس گزارش رویترز، اما تحلیلگران خاطرنشان کردند که احتمال انتصاب جانت یلن، رئیس سابق بانک مرکزی آمریکا به مقام وزیر خزانه داری، چشم انداز اقدامات محرک مالی و پولی بیشتر را تقویت می کند و به سود طلا خواهد بود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری حدود یک درصد کاهش یافت و به 23 دلار و 35 سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.8 درصد افزایش، 933 دلار و 93 سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری 1.1 درصد سقوط کرد و در 2329 دلار و 75 سنت ایستاد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان