روحانی: خدا رو شکر شر ترامپ کم شد/ شرط و شروط روحانی برای بایدن

خبرگزاری مهر: حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت اظهار داشت: من در سخن امروز می‌خواهم در 2 مورد از ملت ایران سپاسگزاری و تشکر ویژه انجام بدهم. اولین تشکر بابت مقاومت سه ساله ملت ایران در برابر جنگ اقتصادی است. در تاریخ ایران دو دفاع مقدس داشتیم؛ یکی 8 ساله و در برابر صدامیان و یک دفاع مقدس در برابر ترامپیان. ما بحمدلله علی رغم اینکه در جنگ اول تنها بودیم، موفق شدیم و ملت ما با استقامت و ایمان و ایثار توانست به پیروزی برسد.

وی افزود: در این جنگ سه ساله هم تقریباً تنها بودیم و این سربازان خط مقدم جبهه اقتصاد و مردم عزیز بودند که مقاومت و ایستادگی کردند تا امروز به موفقیت و پیروزی رسیدیم. یکی از مظاهر شکست قطعی دشمن در جنگ اقتصادی پایان دوره ترامپیسم بوده است. این آدمی که بدترین جنایت‌ها را در تاریخ آمریکا انجام داد و شکست این آدم به خاطر شکست او در مجامع بین‌المللی، مراجع حقوقی، معیار‌های اخلاقی و در افکار عمومی جهان و بالاخره ملت آمریکا بود.

رئیس جمهور ادامه داد: ترامپ اقدامات ضد انسانی و تروریستی نسبت به ملت ایران اعمال کرد و در دوران کرونا به تحریم و فشار افزود. حتی صندوق بین‌المللی که می‌خواست 5 میلیارد دلار برای مسائل پزشکی به ایران کمک کند، کسی که مخالفت کرد همین گروه کاخ سفید بودند و نگذاشتند مردم با شرایط بهتر در شرایط سخت و عالم گیری باشند.

روحانی تصریح کرد: عوامل شکست این آدم سیاست‌های غلط خارجی، بهداشتی و اقدام نژادپرستانه و غیر قابل اعتماد بودن برای خارجی‌ها و هم برای داخل بود و مسیر عوام فریبانه و پوپولیستی بود. خدا رو شکر این شر از سر مردم آمریکا و منطقه رفت.

وی ادامه داد: دولت بعدی آمریکا باید کار‌های بزرگی را بتواند انجام بدهد و در برابر آن اقداماتی که چهره آمریکا تخریب کرد شرایط را جبران کند و اشتباهات را جبران کند.

رئیس جمهور تاکید کرد: امیدواریم دولت آینده آمریکا نسبت به ملت ایران در اولین قدم‌ها سیاست‌های ترامپ را نسبت به ایران با صراحت محکوم کند، اقدامات تروریستی و ضد حقوقی بشری را به صراحت محکوم کند و جبران کند سیاست‌های نادرستی که دولت قبلی در طول چهار سال اعمال کرد.

ادامه دارد…

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان