اسپیس ایکس رکورد بازیابی راکت را در صدمین پرتاب فالکون ۹ شکست [تماشا کنید]

اسپیس ایکس یکی از راکت‌های فالکون ۹ خود را برای هفتمین بار به فضا پرتاب کرد که صدمین ماموریت این نوع راکت نیز محسوب می‌شود. این بوستر مجموعه‌ای از ۶۰ ماهواره استارلینک را وارد مدار کرد و سپس روی اقیانوس فرود آمد.

اسپیس ایکس رکورد بازیابی راکت را در صدمین پرتاب فالکون 9 شکست [تماشا کنید]

اسپیس ایکس یکی از راکت‌های فالکون 9 خود را برای هفتمین بار به فضا پرتاب کرد که صدمین ماموریت این نوع راکت نیز محسوب می‌شود. این بوستر مجموعه‌ای از 60 ماهواره استارلینک را وارد مدار کرد و سپس روی اقیانوس فرود آمد.

راکت دو مرحله‌ای فالکون 9 از پایگاه نیروی هوایی «کیپ کاناورال» روانه فضا شد تا 23مین پرتاب اسپیس ایکس در سال جاری میلادی و صدمین پرواز فالکون 9 را رقم بزند. تقریبا 9 دقیقه پس از پرتاب، مرحله اول بوستر به زمین بازگشت و روی یکی از شناورهای اسپیس ایکس در اقیانوس اطلس فرود آمد.

این شناور غول پیکر که «Of Course I Still Love You» نام دارد، یکی از دو شناوری است که اسپیس ایکس برای بازیابی راکت استفاده می‌کند. یکی از مهندسان اسپیس ایکس به نام «کیت تایس» در پخش زنده این پرتاب اعلام کرد که این راکت فالکون برای هفتمین بار فرود می‌آید.

پرتاب اخیر سومین تلاش اسپیس ایکس برای ارسال ماهواره‌های استارلینک به فضا بود. چند روز پیش این کمپانی با موفقیت ماهواره «Sentinel 6» ناسا را روانه مدار کرد، اما پیش از ارسال ماهواره‌های خود مجبور به بررسی راکت شد. یکی دیگر از تلاش‌های این شرکت دو روز پیش بود که به علت شرایط نامناسب آب و هوا در منطقه فرود، تصمیم گرفت آن را به تعویق بیاندازد.

مرحله اول بوستر مورد استفاده در پرتاب جدید به نام «B1049»، تا به امروز 7 بار پرتاب شده و با موفقیت فرود آمده. این فالکون 9 بیشترین تجربه پرواز را تا به امروز دارد. بازیابی امروز مرحله اول فالکون، 67مین بازیابی این راکت از سال 2015 محسوب می‌شود.

امروز اسپیس ایکس 23مین پرتاب خود برای سال جاری میلادی را انجام داد که یک رکورد است. رکورد قبلی مربوط به پرتاب 21 راکت در سال 2018 می‌شود. این شرکت همچنین صدمین پرتاب راکت فالکون 9 را نیز جشن می‌گیرد.

فالکون 9

ماه گذشته میلادی این کمپانی از 100 پرتاب موشک‌های خانواده فالکون شامل فالکون 1 و فالکون هوی خبر داد، اما حالا فالکون 9 نیز به رکورد 100 پرتاب دست پیدا کرده است.

با پرتاب ماهواره‌های اخیر، کیفیت و سرعت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک بهبود پیدا می‌کند. این کمپانی می‌تواند تا 12 هزار ماهواره روانه مدار کند، اما شاید در نهایت موفق به پرتاب 30 هزار ماهواره شود. چندین هفته پیش اسپیس ایکس آزمایش عمومی اینترنت ماهواره‌ای خود را آغاز کرد.

کاربران برای استفاده از اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس باید تجهیزات موردنیاز به قیمت 499 دلار را خریداری کنند و همچنین ماهانه 99 دلار حق اشتراک پرداخت کنند. با وجود قیمت بالا، این سرویس در مقایسه با اینترنت ماهواره‌ای شرکت‌های رقیب عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان