اقتصاد در گذر زمان

از تصویب اساسنامه بانک ملی توسط مجلس تا میزان مالیات پرداختی بنیاد مستضعفان

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی پنجمین روز آذر ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی پنجمین روز آذر ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

5 آذر 1285، اساسنامه بانک ملی ایران به تصویب مجلس شورای ملی رسید.

5 آذر 1286، محمدعلی شاه نسبت به اقدام مجلس شورای ملی در کاهش بودجه دربار شدیداً اعتراض کرد.

5 آذر 1289، مجلس شورای ملی در جلسه خود به پیشنهاد دولت تصویب کرد که ماهانه چهارصد تومان به ستارخان و سیصد تومان به باقرخان حقوق پرداخت کند.

5 آذر 1345، کارخانه سیمان فارس با ظرفیت 500 تن در روز آماده بهره ‌برداری شد.

5 آذر 1346، مهندس شریف امامی از ریاست اتاق صنایع استعفا داد و به جای او دکتر طاهر ضیایی انتخاب شد.

5 آذر 1347، دکتر خداداد فرمانفرماییان به ریاست بانک مرکزی ایران منصوب شد.

5 آذر 1348، کمیسیون بودجه مجلس شورای ملی 690 میلیون ریال اعتبار درخواستی دولت را تصویب کرد.

5 آذر 1389، محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهور گفت: همه مراکز استان ‌های کشور به راه آهن متصل می‌ شوند.

5 آذر 1392، در نشست شورای وزیران سازمان همکاری اکو، ریاست این سازمان از جمهوری آذربایجان به ایران منتقل شد.

5 آذر 1393،  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ابلاغ آیی ن‌نامه جدید قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان ‌آور خبر داد. علی ربیعی با اعلام این خبر گفت: «آیین ‌نامه جدید براساس پیشنهاد وزارت کار و امور اجتماعی در هیات دولت تصویب شده است.» او در تشریح ویژگی ‌های آیین ‌نامه جدید گفت: «به موجب این آیین ‌نامه از این پس کارگران بیمه شده دارای مشاغل سخت و زیان ‌آوری که در طول دوران اشتغال و بیمه ‌پردازی خود به مدت یک ‌سال و کمتر از آن در مشاغل غیرسخت و زیان ‌آور اشتغال و بیمه پرداخت کرده ‌اند، می‌ت وانند بدون برهم خوردن توالی سوابق بیمه‌ خود پس از 20 سال بازنشسته شوند.

5 آذر 1396، ایران، ترکیه و قطر با پیمانی سه ‌جانبه برای تسهیل حمل ‌و نقل کالا به توافق رسیدند؛ توافقی که ایران را به گذرگاهی برای صادرات کالا به قطر تبدیل می ‌کند.

5 آذر 1397، ثبت‌نام کارت سوخت المثنی از طریق سامانه و اپلیکیشن دولت همراه، بر اساس رقم آخر سمت راست شماره تلفن همراه افراد آغاز شد.

5 آذر 1398، پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر خروج این بنیاد از فعالیت‌های غیرضروری گفت: در سال 97 این مجموعه 630  میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده است.

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان