اهدای عضو یک بیمار مرگ مغزی در کاشان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: یک خانواده نیکوکار کاشانی عضو‌های بیمار مرگ مغزی خود را به هم‌نوعان نیازمند هدیه کردند که چهارمین مورد اهدا عضو در ماه‌های گذشته است.

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، محمد حاجی جعفری اظهار کرد: بیمار یک مرد 48 ساله بود که به علت خونریزی عروق داخلی مغز در بخش مراقبت‌های ویژه مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان بستری شده بود.

وی افزود: با اعلام رضایت این خانواده نیکوکار، عضو‌های مرحوم حسین واحدی پس از جداسازی به تهران منتقل و به بیماران نیازمند عضو پیوند زده شد تا زندگی آرامی را آغاز کنند.

حاجی جعفری تصریح کرد: خانواده‌های ایرانی اطلاع کافی در خصوص مرگ مغزی نداشته و گمان می‌کنند که مرگ مغزی مثل کما است، بنابراین به اهدای اعضاء عزیزان خود راضی نمی‌شوند، بنابراین از اصحاب رسانه درخواست داریم که با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در این زمینه حوزه سلامت را یاری دهند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه کاشان گفت: شهروندان علاقه‌مند به اهداء عضو می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی http://ehda.sbmu.ac.ir ثبت نام کرده و کارت ویژه اهدای عضو را دریافت کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان حاجی جعفری، با اشاره به این که امکان برگشت به زندگی دوباره برای بیمار مغزی وجود ندارد، گفت: تعداد زیادی از بیماران مرگ مغزی متاسفانه فوت می‌کنند که به علت‌های مختلف به مرحله اهدای عضو و پیوند اعضا نمی‌رسند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان