بسته جدید حمایتی برای مشاغل گرفتار کرونا

اقتصادنیوز : امید علی پارسا رئیس ‌کل سازمان امور مالیاتی کشور از تصویب و اجرای بسته جدید مالیاتی در حمایت از مشاغل به ‌شدت آسیب‌ دیده از کرونا خبر داد.

بسته جدید حمایتی برای مشاغل گرفتار کرونا

به گزارش اقتصادنیوز؛ باتوجه به تعطیلی های روزهای گذشته که ممکن است ادامه دار هم بشود حالا دولت قصد دارد با بسته حمایت های جدیدی از کسب و کارها در شرایط سخت کنونی محافظت کند.

 دراین خصوص امید علی پارسا رئیس ‌کل سازمان امور مالیاتی کشور از تصویب و اجرای بسته جدید مالیاتی در حمایت از مشاغل به ‌شدت آسیب‌ دیده از کرونا خبر داد. او در این خصوص به پایگاه خبری اتاق تهران گفت:« براساس این مصوبه، موارد مقرر در قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش‌افزوده برای مهلت زمانی اعتراض به اوراق مالیاتی که آخرین‌مهلت آن از تاریخ یکم آذرماه1399 لغایت یکم بهمن‌ماه1399 باشد، و نیز احکام اجرای ماده238 قانون مالیات‌های مستقیم و ماده29 قانون ارزش‌افزوده برای مدت مذکور، به‌مدت یک و نیم‌ماه تمدید می‌شود.»

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به تمدید یک‌ ماهه مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش‌افزوده دوره سوم و چهارم سال 1399 و سررسید پرداخت مالیات آن برای همه مؤدیان مالیاتی براساس این مصوبه، گفت:« بخشودگی جرائم پرداخت نشده بدهی مالیات و عوارض قانون موسوم به تجمیع عوارض مصوب 22دی‌ماه1381 به‌شرط پرداخت اصل مالیات و عوارض تا پایان سال1399 تمدید می‌شود. صدور یا تجدید پروانه کسب یا کار اشخاص حقیقی موضوع ماده186 قانون مالیات‌های مستقیم تا پایان سال1399 نیز براساس این مصوبه، نیاز به اخذ گواهی پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی نخواهد داشت. او همچنین تأکید کرد: تمامی عملیات اجرایی موضوع فصل نهم از باب چهارم قانون مالیات‌های مستقیم (وصول مالیات) تا 10بهمن‌ماه1399 برای اشخاص حقیقی متوقف می‌شود.»

براساس این گزارش حدود دو میلیون واحد صنفی باتوجه به اعمال محدودیت های شدید چند روزی است که به تعطیلات اجباری رفته اند و همین موضوع نگرانی های بسیاری را در بین فعالان اقتصادی به خصوص صاحبان صنفی به وجود آورده است که آینده شغلی آن ها باتوجه به چالش های اقتصادی چه می شود؟ نگرانی از اینکه چگونه در روزهای کرونایی باید چرخ کسب و کارشان را بچرخانند، حقوق و دستمزد پرداخت کنند و مالیات و حق بیمه و ... بدهند و چک برگشتی هم نداشته باشند؟ در ماه های گذشته آن چه در بین فعالان صنفی و صاحبان کسب و کارها بیش از همه درخواست می شود حمایت های دولتی و صنفی از این کسب و کارها باتوجه به ماه های کرونایی است. حمایت هایی که قول هایی برای اجرایی شدن آن داده شده ولی بسیاری از فعالان اقتصادی می گویند با سختی امکان دریافت آن را دارند یا توان بازپرداخت قسط هایش باتوجه به شرایط اقتصادی ندارند. البته در این بین مسئولان وزارت رفاه با انتشار گزارشی (هفته گذشته) تلاش کردند تا ثابت کنند که حامی کسب و کارها بوده اند.

در گزارش وزارت رفاه آمده است:« تاکنون بیش از 7 هزار میلیارد تومان تسهیلات حمایتی کرونا از سوی دولت پرداخت شده که بیش از 5500 میلیارد تومان از آن را کسب و کارهای به شدت آسیب دیده از کرونا دریافت کرده اند. پرداخت تسهیلات کرونا به دو گروه از بنگاه ها صورت گرفت؛ اول کارگاه‌هایی که مستقیم از کرونا لطمه دیده و به اجبار تعطیل شده‌اند که به ازای هر نیروی انسانی در این کارگاهها، مبلغ 16 میلیون تومان وام اختصاص یافت و در واحدهای کسب‌وکاری که فعال بوده، تعطیل نشده و غیر مستقیم از کرونا آسیب دیده‌اند، مبلغ 12 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد.

مطابق گزارش ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در سی امین جلسه کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا تاکنون 56 درصد از کل درخواست های رسته‌های چهارده گانه  مجموعا بیش از 5583 میلیارد تومان به مرحله پرداخت رسیده و 44 درصد دیگر که معادل 4200 میلیارد تومان است، در فرایند پرداخت قرار دارد. از این مقدار، قرارداد پرداخت 164 میلیارد تومان منعقد شده و قرارداد پرداخت 253 میلیارد تومان نیز به تصویب رسیده که آماده انعقاد است. همچنین 3512 میلیارد تومان قرارداد توسط شعب بانکی در دست بررسی است که مراحل پایانی را می گذراند و علاوه بر این قرارداد تسهیلات 373 میلیارد تومان هم مراحل اولیه تایید را در استان‌ها طی می‌کند.»

 

 

این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان