ابراز نگرانی آلمان نسبت به پیامدهای ترور دانشمند هسته‌ای ایران

وزارت خارجه آلمان نسبت به ایجاد دور جدیدی از تنش‌ها در منطقه خلیج فارس در پی ترور محسن فخری زاده ابراز نگرانی کرد.

ابراز نگرانی آلمان نسبت به پیامدهای ترور دانشمند هسته‌ای ایران

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه آلمان در بیانیه‌ای نسبت به ایجاد دور جدیدی از تنش ها در منطقه خلیج فارس در پی ترور محسن فخری زاده، دانشمند هسته‌ای ایران ابراز نگرانی نمود.

در بیانیه وزارت خارجه آلمان آمده است: گزارش‌های مربوط به ایران درباره ترور محسن فخری زاده بسیار نگران کننده است. ما هنوز اطلاعاتی در مورد این حادثه نداریم. با این حال، روشن است که ترور محسن فخری زاده بار دیگر وضعیت منطقه را بدتر خواهد کرد، آن هم در شرایطی که چنین تنش هایی اصلا جایز نیست.

این وزارتخانه تاکید کرد: چند هفته قبل از روی کار آمدن دولت جدید ایالات متحده، حفظ فرصت‌های مذاکره با ایران بسیار مهم است تا اختلاف بر سر برنامه هسته‌ای ایران از طریق مذاکره حل و فصل شود.

وزارت خارجه آلمان افزود: بنابراین، ما از همه طرف ها می خواهیم از هرگونه اقدامی که می تواند منجر به تشدید بیشتر اوضاع شود، خودداری کنند.

شایان ذکر است که روز گذشته رجا نیوز در گزارشی از ترور محسن فخری زاده، یکی از دانشمندان رده بالای حوزه هسته‌ای و موشکی ایران در منطقه آبسرد دماوند (استان تهران) خبر داده بود. پس از آن وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد: متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء محسن فخری‌زاده موفق نبود و دقایقی قبل این مدیر خدوم و دانشمند پس از سال‌ها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان