دوست داشتم یک گل دیگر به انگلیس بزنم؛این بار با دست راست!

مارادونا در طول تاریخ فوتبالی و زندگی‌اش نقل قول‌های جنجالی زیاد داشته که انتخاب چند جمله از بین آنها بسیار مشکل است.

دوست داشتم یک گل دیگر به انگلیس بزنم؛این بار با دست راست!

زاوش محمدی؛ اسطوره فوتبال جهان فراز و نشیب های زیادی در زندگی اش داشت و هیچگاه پنهان نکرد که خارج از زمین فوتبال چه می کند. این بخشی از جملات به یادماندنی اوست. 

*پاهایم را بریدند (پس از اطلاع از محرومیتش به دلیل مثبت بودن نتیجه آزمایش دوپینگ در جام‌جهانی 1994)

*من یک برتری نسبت به سیاستمداران دارم: آنها عمومی ‌و معروف هستند و من محبوبم (سال 1996 در کتاب «دیگو گفت»)

*پله یک برده است. او قلبش را به فیفا فروخت و پس از آن زمانی که فیفا به او پشت پا زد، می‌خواهد با ما بازیکنان دوست شود. ولی او کورخوانده هیچ سیاهی‌ای نیست که محو شود (سال 1997)

*من پاک پاکم و سیاست می خواهند من را از فوتبال حذف کند.(بعد از مثبت شدن تست دوپینگش در جام جهانی 1994)

*هر اتفاقی که بیفتد و هرکسی که مربی شود، همه دنیا می‌دانند که پیراهن شماره 10 تیم ملی مال من خواهد بود، برای همیشه (سال 1998)

*پیروز شدن مقابل ریورپلاته در سوپرکلاسیکو مثل این است که مادرت صبح تو را با یک بوسه از خواب بیدار کند، دلنشین و شیرین (پیش از دیدار بوکاجونیورز – ریورپلاته در سال 2000)

*من اشتباه کردم و هزینه‌اش را هم پرداخت کردم ولی خدشه‌ای به توپ وارد نمی‌شود (در بازی بزرگداشت او که 10 نوامبر سال 2001 برگزار شد)

*در یکی از محله‌های خصوصی بوینس آیرس رشد کردم. خصوصی از نظر آب، برق و تلفن (در بازدیدش از بولیوی در سال 2004)

*من معتاد به مواد مخدر بوده، هستم و خواهم بود. کسی که در مواد مخدر غوطه‌ور است، هر روز باید با آن مقابله کند (سال 1996)

*این برد چیزی بیشتر از یک مسابقه فوتبال بود و ما یک کشور را شکست دادیم (پس از پیروزی در دیدار معروف آرژانتین و انگلیس در جام جهانی 1986)

*دوست داشتم گلی دیگر به انگلیس بزنم؛ این بار با دست راست!(سال 2019)

*خودم فقر و گرسنگی را در کودکی تجربه کرده‌ام. بیش از سرما، گرسنگی، عذاب‌آور است. افراد فقیر را فراموش نکنید و به آنها در تهیه غذا کمک کنید. این یک نمایش نیست! (سال 2018 و درخواست همراه با بغض از مردم جهان)

*عده زیادی اتفاقی را که امروز برای ما رخ داد یک دست خدای جدید(کنایه به گلی که با دست به انگلیس زد) می‌نامند اما من از آن دست قدرتمند می‌خواهم این ویروس را کنار بزند تا مردم در صحت و شادی به زندگی عادی خود برگردند.(بعد از شیوع ویروس کرونا در جهان) 

*من دوست داشتم که هنوز بازیکن بودم و در این بازی مقابل مسی قرار می‌گرفتم. بگذارید رک بگویم، مسی نمی‌توانست کارهایی که من انجام دادم را انجام دهد.(سال 2018)

*چرا دروغ بگویم؟ یک بار بعد از زیاده‌روی در مصرف نوشیدنی‌های الکلی، سه روز گم و گور شده بودم و نتوانستم به خانه‌ام برگردم. وقتی که به خانه برگشتم، گفتم که یک سفینه فضایی مرا دزدیده بوده است. به خانواده‌ام گفتم «آنها مرا با خودشان برده بودند. بیشتر از این نمی‌توانم چیزی به شما بگویم».(گفت و گو با TyC Sports)

*با اولین حقوقی که گرفتم، همراه با بانوی پیرم (اشاره به مادرش) به پیتزایی رفتیم. آن روز احساس می‌کردم بیل گیتس (مالک مایکروسافت) هستم و او (مادر مارادونا) هم مثل ملکه سوفیا (ملکه سابق اسپانیا) شده بود.(سال 2016)

*بعد از شکست 4 بر صفر مقابل آلمان در جام جهانی 2010 همه دنبال خرید بلیت برگشت بودند ولی مسی زیر دوش داشت گریه می‌کرد(بعد از جام جهانی) 

پربیننده های سرویس ورزشی:

وصیت نامه جالب دیگو مارادونا

دعوای معروف مارادونا بعد از بازی ایران و آرژانتین

اعتراف پروین درباره استقلالی بودن نوه اش

*آن گل را یک پسر معمولی به انگلیسی زد که داشت پسران ما را در جنگ فالکلند (جنگی که در سال 1982 بین انگلیس و آرژانتین برسر مالکیت جزایر فالکلند و دو جزیره دیگر در گرفت) می‌کشت.(سال ها بعد از گل‌های تاریخی به انگلیس) 

*من فکر می‌کنم که آلفردی دی‌استفانو بهترین بازیکن دنیا است، او از همه بهتر بود حتی از من.(یکی از معروف‌ترین جملات مارادونا در سال 2016) 

*این را هم به شما بگویم که من قصد دارم همه دارایی‌هایم را وقف کنم. تمام چیزهایی که در زندگی‌ام به دست آورده‌ام را می‌خواهم وقف کنم تا وقتی که مُردم، مردم به یکدیگر بگویند که چه کاری انجام دادم اما الان نه.(وقتی دخترش گفت اگر با این وضعیت ادامه دهد می‌میرد و مارادونا شاکی شد و گفت به او چیزی از دارایی‌هایش نمی‌دهد) 

*واژه آلزایمر واقعاً مزخرف است. افرادی که آلزایمر دارند، می‌میرند اما من در حال مردن نیستم.(بعد از شایعه ابتلایش به آلزایمر)

*من در زندگی‌ام بارها برده‌ام، باخته‌ام و مساوی کرده‌ام. من تا آستانه مرگ پیش رفتم.(وقتی در مکزیک ناکام بود)

*سرسخت‌تر از آنی هستم که یک مشت احمق مرا بُکشند!(بعد از انتقاد از حرکاتش در بازی آرژانتین و نیجریه در سال 2018)

254 251

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان