ایران-استرالیا،انفجار عاطفه تلنبارشده ایرانیان بود

هوشنگ گلمکانی منتقد سرشناس فیلم نظر جالبی در خصوص بازی تاریخی ایران و استرالیا دارد.

ایران-استرالیا،انفجار عاطفه تلنبارشده ایرانیان بود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ دیروز که 8 آذرماه بود، بیست و سومین سالگرد بازی تاریخی ایران و استرالیا در مرحله پلی آف رقابت های جام جهانی 1998 بود. دیداری که ایران با خوش اقبالی در مقابل تیم سرحال و آماده استرالیا توانست با کسب تساوی 2-2 و با توجه به نتیجه 1-1 بازی رفت، جواز صعود به رقابت های جام جهانی فرانسه را از آن خود کند.

در مورد آن مسابقه به یاد ماندنی تا به حال بارها و بارها صحبت شده اما هوشنگ گلمکانی،منتقد سرشناس و روزنامه نگار حوزه سینما که حدود دو سال پیش با خبرآنلاین، گفت و گویی در مورد فوتبال داشت، در آن مصاحبه نظر جالبی در مورد بازی ایران-استرالیا داد.

گلمکانی در این خصوص می گوید:« آن روز بیشتر یک اتفاق مهم اجتماعی بود که فوتبال بهانه اش شد. ممکن بود که یک حادثه دیگر منجر به این اتفاق می شد.کمااینکه قبل تر هم روز آزادی خرمشهر را داشتیم اما چون با فضای جنگ و سیاست و مصیبت آمیخته بود،آن شور و هیجان مردم قابل حدس بود.اما 8 آذر 76 کاملا غیرمنتظره بود.بخشی از غیر منتظره بودنش دقیقا مثل همان مسابقه فوتبال بود. نتیجه ای که رغم خورد و شکل دراماتیک بازی که در نهایت منجر به صعود ایران شد و همین باعث شد که ما با یک انفجار اجتماعی رو به رو شویم. چیزی که من تا به حال آن را ندیده بودم.به نظر می آید در جامعه ما چنین پتانسیلی فقط برای فوتبال وجود دارد. بعد از آن هم تمام اتفاقات مشابهی که افتادند کیفیت آن روز را نداشتند و قابل پیش بینی هم بودند و حتی برایش برنامه ریزی شد. کمااینکه در همان جام جهانی 1998 بعد از پیروزی مقابل آمریکا انگار همه منتظر بودند که مردم به خیابان بیایند. بعد از بازی با استرالیا اما عاطفه ای که سال های سال تلنبار شده بود سر باز کرد و برای اولین بار بود که چنین اتفاقی می افتاد.»

254 251

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان