خوانده می‌شوید

برای قدردانی و پاسداشت یاد شهید فخری‌زاده، مسئولان باید چه اقدامی بکنند؟

ترور شهید فخری‌زاده در ایران با واکنش‌های فراوانی همراه بود. شاید مهم‌ترینش حمله به برجام بود

روز جمعه در یک حمله تروریستی، دکتر محسن فخری‌زاده، از چهره‌های شناخته علمی در برنامه هسته‌ای و نظامی ایران به مقام شهادت نائل شدند. این اولین مورد از چنین ترور‌هایی نیست. پیشتر در دوران محمود احمدی‌نژاد هم سلسله حمله‌های تروریستی علیه دانشمندان هسته‌ای ایران صورت گرفته بود؛ حمله‌هایی که بیش از هر زمان دیگری انگشت اتهام را به سمت رژیم تروریستی صهیونیستی نشانه می‌رود.

در این میان ترور شهید فخری‌زاده در ایران با واکنش‌های فراوانی همراه بود. شاید مهم‌ترینش حمله به برجام بود. چنانکه مخالفان دولت، این ترور را نشانه‌ای از مذاکره ناپذیر بودن دشمنان خواندند و ادامه برجام یا مذاکرات دیگر در این مسیر را به نفع کشور ندانستند و کار به جایی رسید که مجلس شورای اسلامی هم روز گذشته طرح دو فوریتی «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» را به تصویب رساند که در صورت تصویب نهایی، ممکن است به خروج ایران از برجام هم منجر شود.


علاوه بر موضع‌گیری‌ها در برابر برجام، عده‌ای دیگر، حتی پا را فراتر گذاشته‌ و خواستار درگیری نظامی شده‌اند. از جمله روزنامه کیهان در شماره روز گذشته خود نوشت، باید به بندر حیفا حمله شود. این روزنامه با یادآوری حمله به عین‌الاسد اعلام کرد، حمله به حیفا باید واقعی و با تلفات انسانی سنگین باشد.

در مقابل، اما همچنان عده‌ای دیگر ایران را به خویشتن‌داری دعوت می‌کنند. این گروه بر این باورند که ترور شهید فخری‌زاده، بخشی از نقشه رژیم صهیونیستی برای وارد کردن ایران به یک بازی است که آن‌ها طراحی کرده‌اند. در واقع با رفتن ترامپ و آمدن بایدن و زمزمه‌های مذاکره مجدد ایران و آمریکا در موضوع برجام اسرائیل با این ترور، خواسته تا زمین بازی را عوض کند. برای همین این گروه معتقدند هرگونه واکنش سریع یا احساسی به این ترور، ممکن است منجر به از دست رفتن منافعی برای ایران شود.


* با ذکر این مقدمه، به نظر شما بهترین واکنش به شهادت «محسن فخری‌زاده» چه می‌تواند باشد؟
* مسئولان برای پاسداشت خون این شهید والامقام چه باید بکنند؟
* کدام گزینه از موارد مطرح مطلوب شماست؛ خروج از برجام؟ انتقام سخت یا ادامه راه هسته‌ای؟

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان