در پی درگذشت زنده یاد پورحسینی عنوان شد؛

احمدجو: بنده همواره به جوانانی که در آغاز راه هنر بازیگری و سینما هستند پرویز پورحسینی را به عنوان الگو معرفی می کنم

امرالله احمدجو کارگردان پیشکسوت سینما و تلویزیون در پی درگذشت زنده یاد پرویز پورحسینی گفت: بنده همواره به جوانانی که در آغاز راه هنر بازیگری و سینما هستند پرویز پورحسینی را به عنوان الگو معرفی می کنم چرا که وی بازیگر بسیار بزرگی بود که در کنار تخصص کامل در حرفه خود در شخصیت فردی اش نیز مثال زدنی و درجه یک بود.

احمدجو: بنده همواره به جوانانی که در آغاز راه هنر بازیگری و سینما هستند پرویز پورحسینی را به عنوان الگو معرفی می کنم

کارگردان فیلم سینمایی «شاخه های بید» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: برای هر بازیگر یا  هر هنرمندی باید دو وجه را در نظر گرفت. یکی تخصص و دیگری شخصیت فردی که برآیند این دو شخصیت کامل هنرمند را معرفی می کند.

وی ادامه داد: در مورد مرحوم پورحسینی خوشبختانه هر دو مورد مذکور در اوج خود قرار داشت. او در کار و حرفه اش توانایی بالا داشت و بازیگری بسیار خلاق بود. بدون تردید و بی اغراق با خیال راحت می گویم که وی یکی از بهترین هنرمندان سینمای ایران بود که دیگر هرگز مانندش را نخواهیم یافت. زنده یاد پورحسینی در کارهای متنوع کارنامه اش نشان داد تا جه میزان بازیگر توانا و خلاقی است و این حرفه را به خوبی می شناسد.

احمدجو سپس با بیان اینکه وی در تحلیل و شناخت شخصیت و شناخت درام و فضای کار و قصه تسلط کافی داشت متذکر شد: زنده یاد پورحسینی در کنار همه این خصایص نیکو تجربه کافی نیز داشت. به خصوص از یک مقطع سنی به بعد او یک بازیگر شش دانگ و تمام عیار شد که هر نقش مثبت و منفی را به بهترین و عالی ترین شکل ممکن ارائه می کرد. او همواره کار خود را به نحو احسن انجام می داد که ما نمونه های آن را در فیلم ها و سریال هایی نظیر «باشو غریبه کوچک»، «طلسم»، «ایستگاه»، «کمال الملک» و سریال خود بنده «روزی روزگاری» شاهد هستیم.  

این کارگردان پیشکسوت تأکید کرد: زنده یاد پورحسینی همواره در آثارش می درخشید. بنده معتقدم او یکی از درجه یک ترین هنرمندان در کل تاریخ سینمای دنیا بود. زنده یاد پورحسینی شخصیت فردی مثال زدنی داشت. جدا از انضباطی که هم نسلان ایشان برخوردار بودند و متأسفانه امروز فراموش شده، در اخلاق و روابط با اعضای گروه ممتاز بودند.

احمدجو سپس با بیان اینکه بنده مدتی با ایشان هم خانه بودم یادآور شد: مطالعه مستمر و ورزش روزانه بخش جدانشدنی از زندگی این هنرمند بزرگ بود. او همواره سوارکاری می کرد، گفتگوهای روزانه مفید داشت، کتاب دوست بود و هر روز مطالعه در حوزه های مختلف داشت. وی انسانی بسیار صبور بود به نحوی که بنده هرگز از زبانش هیچ اعتراض و گله و شکایتی نشنیدم.  

این سینماگر  در پایان این گفتگو افزود: من خاطرات بسیار شیرینی از این هنرمند دارم که مجال بازگویی آن در این فرصت کوتاه نیست. ما بازیگر بسیار بزرگی را از دست دادیم که ضایعه فقدانش رنج و درد بسیار بزرگی است. البته متأسفانه طی ماه های اخیر ما عزیزان و بزرگان بسیاری را به دلیل شیوع و گسترش ویروس منحوس کرونا از دست داده ایم که کام جامعه هنری را به شدت تلخ کرده است و بنده از خدای متعال برای یکایک این هنرمندان طلب آمرزش و مغفرت دارم.  

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان