مدیر گروه کودک مرکز پویانمایی صبا خبر داد:

تولید انیمیشن های جدید برای کودکان در فصل پاییز

مدیر گروه کودک مرکز پویانمایی صبا گفت: در فصل پاییز ۸ مجموعه انیمیشن جدید در موضوع های مختلف تولید کردیم.

تولید انیمیشن های جدید برای کودکان در فصل پاییز

به گزارش سینماپرس، «پوریا سازگار» مدیر گروه کودک مرکز پویانمایی صبا، در گفت و گو با فارس درباره تولیدات جدید این مرکز گفت: برای پخش پاییز امسال در گروه کودک 8 عنوان برنامه داشتیم که به پخش پاییز رسید. مرکز صبا در هر فصل 50 ساعت معادل 3000 دقیقه برنامه برای پخش به شبکه های سیما ارسال می کند و ما حدود 50 درصد از آن را در گروه کودک انجام می دهیم.

وی ادامه داد: 8 عنوان برنامه شامل مثل نامه، مهارت های زندگی، آقا معلم و بچه ها، کلیله و دوستان، رعنا دختر دهقان، پند پارسی و موزه تولید شده است که هر کدام بین 13 تا 26 قسمت برای هر فصل تولید و پخش می شود.

وی در توضیح هرکدام از این انیمیشن ها ادامه داد: مثل نامه با محوریت ضرب المثل های زبان فارسی و با استفاده از شخصیت های انسانی و حیوانی به روایت داستان های اخلاقی و فرهنگی می پردازد.

سازگار افزود: مهارت های زندگی در آخرین فصل با طرح موضوع های ساده اما کلیدی سعی می کند تمام مخاطبان را به سمت آموزش مفاهیم اخلاقی به زبان ساده از دیدگاه قرآنی و دینی جلب کرده و آنها را برای مخاطب باورپذیر کند و نحوه استفاده از تعالیم قرآنی را در زندگی به مخاطبان نشان دهد.

وی در ادامه با اشاره به سایر انیمیشن های مرکز صبا گفت: آقا معلم و بچه ها نیز با محوریت قرار دادن مدرسه ای در روستا و روابط شاگردان با معلمشان به چگونگی فرهنگ اهالی روستا به ویژه کودکان می پردازد. در این مدرسه تنها یک معلم حضور دارد و تمام مسئولیت ها به عهده او می باشد و دانش آموزان مشکلاتشان را با او در میان می گذارند. این داستان ها مسیر مناسبی برای توجه به زیبایی های فرهنگ روستایی و جایگاه مدرسه در ارتقای فرهنگ کودکان گام برمی دارد.

مدیر بخش کودک مرکز صبا همچنین عنوان داشت: کلیله و دوستان با برداشتی از کلیله و دمنه در هر قسمت به یکی از داستان ها ورود کرده و با استفاده از شخصیت های قصه به بیان مفاهیم آن می پردازد.

سازگار با توضیحی درباره انیمیشن رعنا دختر دهقان بیان داشت: داستان رعنا دختر دهقان در یک شهر قدیمی رخ می دهد و در هر قسمت به واسطه اشتباه ها و خودخواهی های چند نفر مخصوصا حاکم شهر مشکلاتی برای مردم رخ می دهد اما در شرایطی که همه از حل مشکلات باز مانده اند رعنا با تیزهوشی و از مسیر خلاقیت راه حلی برای مشکلات پیدا می کند.

وی با اشاره به انیمیشن طنز پند پارسی، ماهی بادکنکی و موزه افزود: داستان پند پارسی درباره آسیابانی است که به همراه پسر و الاغش در دهکده ای زندگی می کنند و هر بار داستان یا حکایتی در قالب داستانی جدید برای آنها اتفاق می افتد. بستر این مجموعه بر اساس امثال و حکم و داستان های قدیمی شکل گرفته که با نگاه امروزی بازسازی شده است. انیمیشن ماهی بادکنکی نیز درباره ماهی است که با دوستانش زیر آب زندگی کرده و در تلاش برای برقراری شهری زیبا هستند. داستان های انیمیشن موزه نیز در موزه ای اتفاق می افتد و هر قسمت با معرفی شخصیتی مشهور و یا آثار باستانی و  قدیمی و صنعتی خاص به پایان می رسد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان