مهلت ۲ ماهه به اروپا برای اجرای تعهدات اقتصادی

خبرگزاری فارس: عباس مقتدایی خوراسگانی نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه 10 آذر) در برنامه سلام صبح بخیر رادیو ایران درباره طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها اظهار داشت: روز گذشته در مجلس شورای اسلامی طرحی تصویب شد که براساس آن باید اقداماتی برای صیانت از حقوق ملا ایران انجام شود که 9 ماده قانونی دارد و بعد از تصویب دو فوریت آن در مجلس، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ماموریت پیدا کرد، مفاد آن را بررسی و اصلاحات مورد نظر را انجام دهد.

وی ادامه داد: طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در قالب 9 ماده به هیئت رییسه مجلس تقدیم شده است تا در دستور کار صحن قرار بگیرد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: اگر کشورهای اروپایی که در زمینه های بانکی و اقتصادی و خرید نفت به ایران متعهد بودند، تا 2 ماه آینده تکالیف خودشان را انجام ندهند، دولت به خروج از همکاری پروتکل الحاقی موظف است.

وی گفت: در طول سال های گذشته برای حسن نیت و همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی برخی نظارت ها و بازدیدها را پذیرفته بودیم و ما تکالیفی را انجام دادیم اما آنها به تعهدات خودشان عمل نکردند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: این زمان 2 ماهه برای این داده شده تا اگر واقعا می خواهند به تعهدات عمل کنند فرصتی داشته باشند وگرنه موضوع خروج از پروتکل الحاقی را اعلام کردیم.

وی خاطرنشان کرد: اینکه با رویکرد دد منشانه دشمن دست به ترور می زند نشان از عجز دشمن در برابر توانایی های دانشمندان ایرانی و موفقیت های بی شمار دانشمندان دارد. در حوزه هایی نظیر رادیو داروها و هوافضا خوب پیش می‌رویم و دشمن نمی تواند پیشرفت ایران را تحمل کند.

مقتدایی در پایان خاطر نشان کرد: قویتر شدن ایران در عرصه های مختلف با اعتماد به نفسی که در ملت ایران وجود دارد باید پیشرفت کشور را تداوم بدهیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان