گفت‌وگوی تلفنی پامپئو و رئیس شورای نظامی سودان

وزیر امور خارجه آمریکا و رئیس شورای نظامی سودان روز یکشنبه تلفنی درباره حذف نام سودان از لیست آمریکا از کشور‌های حامی تروریسم گفتگو کردند.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا و «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای نظامی سودان روز دوشنبه تلفنی با یکدیگر گفتگو کردند.

رسانه‌ها اعلام کردند که گفت‌وگوی پامپئو و البرهان درباره روند حذف نام سودان از لیست کشور‌های حامی تروریسم طی هفته‌های آینده بوده است.

وزیر خارجه آمریکا همچنین از سودان به دلیل میزبانی از پناهجویانی که از درگیری‌ها در اتیوپی فرار کرده‌اند قدردانی کرد.

روز جمعه دوم آبان ماه، وزارت خارجه سودان اعلام کرد دولت انتقالی این کشور با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی موافقت کرده است. در همان روز، کاخ سفید نیز خبر داد رئیس‌جمهور آمریکا به کنگره ابلاغ کرده است که قصد دارد سودان را از لیست کشور‌های حامی تروریسم خارج کند.

در بیانیه مشترک رژیم صهیونیستی، سودان و آمریکا درباره برقراری روابط اقتصادی و تجاری بین خارطوم و تل‌آویو آمده است که واشنگتن گام‌هایی را برای حفظ حق حاکمیت سودان و همکاری با دیگر شرکا برای کاهش بدهی‌های سودان برخواهد داشت.

بعد از آن بود که «عمر قمر الدین» وزیر خارجه سودان اذعان کرد که عادی‌سازی روابط با تل‌آویو، شرط حذف نام سودان از لیست حامیان تروریسم بود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان