مقبره بُخت عاقا سلطان گنج ندارد!

سخنگوی میراث فرهنگی اصفهان گفت: تصاویر منتشر شده در فضای مجازی در ارتباط باحفاری در مقبره «بُخت عاقا سلطان» مربوط به سال گذشته است و هیچ گنجی نیز در این مکان یافت نشده است.

مقبره بُخت عاقا سلطان گنج ندارد!

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان: محله «دردشت» اصفهان یکی از کهن‌ترین محله‌های این شهر است که محل تولد و حیات بزرگان زیادی در تاریخ ایران و نصف جهان بوده است که مقبره بسیاری از این افراد نیز در همین مکان قرار دارد و این منطقه را به یکی از دیدنی ترین محلات کهن نصف جهان تبدیل کرده است.

«بُخت عاقا سلطان» دختر یکی از حکام محلی سده هشتم هجری قمری به نام آل مظفر است که در همین محله تاریخی دفن شده است؛ در روزهای گذشته تصاویری از حفاری سودجویان به امید یافتن گنج، در این مقبره تاریخی، در فضای مجازی منتشر شده است.

سخنگوی میراث فرهنگی اصفهان در این ارتباط، اظهار داشت: در اسفند سال گذشته دو نفر به بهانه پیدا کردن گنج بخشهایی از این بنا را حفاری کرده بودند که تصاویر منتشره در فضای مجازی مربوط به این زمان است.

شهرام امیری با بیان اینکه مردم در شناسایی این دو نفر همکاری داشتند، تصریح کرد: پس از پیگیری‌های انتظامی این دو فرد دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

«بُخت عاقا سلطان» مسلمان بوده است

وی با بیان اینکه «بُخت عاقا سلطان» مسلمان بوده همراه با جسد وی شیء دیگری دفن نشده است، افزود: این در حالی است که برخی افراد سودجو فکر می‌کنند در این نوع بناها گنج پنهان است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل میراث فرهنگی اصفهان با بیان اینکه حفاظت فیزیکی از مقبره «بُخت عاقا سلطان» بر عهده میراث فرهنگی نیست تاکید کرد:  باید توجه داشت که بنای این مقبره تحویل میراث فرهنگی نشده است و هیئت مدیره یک حسینیه حیاط این بنا را به عنوان انبار استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه مقبره «بُخت عاقا سلطان» بنای بزرگی بوده که بخش‌های زیادی از آن از بین رفته و تنها سردرب و مقبره آن مانده است، اظهار داشت:در  سال 93 این بنا توسط میراث فرهنگی به شکل کامل بازسازی شده است.

گفتی است محله دردشت یکی از هسته‌های اولیه شکل گیری شهر اصفهان است و در کنار محله جوباره جز اولین محله‌ های نصف جهان محسوب می‌شود.

48

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان