کرونا به مراکز تحت پوشش بهزیستی فردیس نفوذ نکرد

رئیس اداره بهزیستی شهرستان فردیس گفت: با اقدامات نظارتی و رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی در مراکز نگهداری و اقامتی تحت پوشش در جهت مقابله با کرونا، تا کنون شاهد هیچ موردی از بیماری کرونا در این مراکز نبوده‌ایم.

کرونا به مراکز تحت پوشش بهزیستی فردیس نفوذ نکرد

به گزارش خبرآنلاین از البرز؛ «احمد محمدزاده» رئیس اداره بهزیستی شهرستان فردیس با اشاره به نظارت مستمر بر مراکز اقامتی تحت پوشش بهزیستی، بیان کرد: به منظور بررسی مشکلات موجود و چگونگی رعایت پروتکل‌های بهداشتی، با همراهی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، تعدادی از مراکز نگهداری تحت پوشش بهزیستی مورد بازدید و ارزیابی قرار گرفت.

 وی کنترل وضعیت سلامت افراد جامعه هدف، بویژه مقیمان نگهداری شده در مراکز شبانه‌روزی توانبخشی را از جمله اولویت‌های اساسی در مقابله و جلوگیری از شیوع کرونا در بین مددجویان دانست و افزود: با تمام توان در جهت حفظ سلامتی افراد جامعه هدف تلاش می شود.

رئیس اداره بهزیستی فردیس گفت: مراکز شبانه روزی توانبخشی، مراکز بهبودی اقامتی (کمپ‌های سوء مصرف مواد مخدر)، مراکز شبه خانواده و کودکان کار از جمله مراکز تحت پوشش بهزیستی است که علاوه بر کنترل و نظارت از طریق فضای مجازی، در بازدید حضوری نسبت به کنترل و نظارت دقیق بر امورات این مراکز، اقدام می شود.

وی دریافت گزارش‌های روزانه از روند فعالیت‌های پیشگیرانه مراکز توانبخشی، پیگیری دستورالعمل‌های ابلاغی پیرامون مقابله با کرونا از طریق معاونت‌های تخصصی و رفع نقاط ضعف این مجموعه‌ها را از دیگر اقدامات بهزیستی شهرستان در جهت حفظ سلامت مددجویان و بهداشت مراکز تحت پوشش، برشمرد.‌

محمد زاده در پایان این بازدید، وضعیت مراکز مورد نظر را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: اقدامات شاخصی از جمله حضور روزانه یک پزشک عمومی و یک روان‌پزشک به‌صورت 3 روز در هفته برای غربالگری مددجویان و کارکنان، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در زمان کرونا، ضدعفونی روزانه کل مجموعه و ضد عفونی آشپزخانه 3 بار در روز، رعایت و ضدعفونی تمام وسایل، لباس‌ها و ملحفه مدد جویان به‌صورت مجزا برای هر بخش، پذیرش مددجو بر اساس دستورالعمل و ممنوعیت ملاقات برای خانواده‌ها ، از جمله الزاماتی است که در مراکز تحت نظارت بهزیستی انجام می‌شود.

وی ضمن تقدیر از حضور دادستان عمومی و انقلاب فردیس در این بازدید، حمایت ویژه مسئولان را در رفع مشکلات و نقایص مجموعه های مورد نظر موثر دانست.

48

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان