باج گیری به سبک مدرن /موج گرانی در سایه نبود نظارت در باشت

افزایش قیمت کالاهای اساسی یک داستان تکراری در شهرستان باشت بوده و این افزایش بصورت چراغ خاموش در حال افزایش است.

باج گیری به سبک مدرن /موج گرانی در سایه نبود نظارت در باشت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج ؛گرانی اجناس فقط محدود به  یک یا چند قلم کالا نمی شود و از  بازار باشت خبرهای  مختلف حاکی از آن است که شهروندان باشتی  همچنان دغدغه خرید کالاهای اساسی را در سایه نبو د نظارت های کافی بر بازار  دارند.
افزایش بی‌سر و صدای نرخ اقلام اساسی مورد نیاز مردم به دلایلی مانند احتکار، نبود نظارت و محدودیت‌های تولید و توزیع از اتفاقاتی است که با شروع شیوع کرونا بیشتر شد و در این هفته‌های اخیر شدت بیشتری هم به خود گرفته است.
بررسی میدانی از بازار گوشت، چای، روغن، برنج، قند و شکر،میوه و دیگر محصولات پرتقاضای این ماه حاکی از آن است که قیمت برخی از این اقلام به سبب افزایش تقاضا و سودجویی دلالان روند صعودی دارد.
رمضانی یکی از شهروندان باشتی گفت: در بازار وقتی برای خرید می آیم جنسی که میخواهم آن را خرید کنیم نسبت به روز گذشته تغییراتی را در قیمت ها شاهد هستیم ، و این نبود نظارت بر بازار را می رساند،اتاق اصناف شهرستان باشت کجاست که این وضیعت بازار شهر باشت است.
وی در ادامه افزود: برای خرید بعضی از اقلام واقعا آدم  شوکه می شود که خرید کند و آنچه در مغازه از مردم می گیرند یک نوع باج گیری است که نظارتی نیست و فروشنده هم  به خریدار می گوید  که دوست ندارید بخرید از جای دیگر خرید کنید،بعنوان مثال یک بسته پوشک بچه که بر روی آن 76 هزار و 500تومان درج شده است در بعضی از فروشگاه های باشت 130 هزار تومان به فروش می رسد، یا برای خرید گوشت مرغ  وقتی مسئولی باشد یک قیمت را می گویند ولی همان مغازه ها به مردم گوشت را به قیمت گرانتری به مردم به فروش می رسانند.

48

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان