هشدار کارگروه کرونای کاخ سفید: در مرحله خطرناکی قرار داریم

خبرگزاری فارس: کارگروه کرونا در کاخ سفید در گزارش هفتگی خود هشدارهایی جدی درباره شیوع کرونا داده و از مسئولان امور سلامت خواسته با توجه به شیوع بالای بیماری و موارد بالای بستری و مرگ سیاست های جدیدی در پیش بگیرند.

در این گزارش که 29 نوامبر برای ایالت‌ها ارسال شده آمده است: «خطر ابتلای همه مردم آمریکا به کووید-19 در سطح بی‌سابقه‌ای قرار دارد.»

در این گزارش تصریح شده میزان ابتلا قبل از شیوع موج همه‌گیری در تابستان نزدیک به 25000 نفر در روز بوده اما این رقم اکنون به 180000 نفر رسیده است.

کارگروه کرونای کاخ سفید تصریح کرده شمار بیماران بستری در آن زمان کمتر از 30 هزار نفر بوده و اکنون به بیش از 90 هزار نفر رسیده است. نرخ مرگ و میر بیش از دو برابر شده است.

این گزارش تصریح می‌کند: «با توجه به ظرفیت محدود بیمارستان‌ها و نرخ بالای شیوع کووید-19 در مرحله بسیار خطرناکی قرار داریم و موج شیوع بعد از عید شکرگزاری، مراقبت از بیماران و به طور کلی نظام درمانی را مختل خواهد کرد.»

 

طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز»، در 24 ساعت گذشته با مرگ دست‌کم دو هزار و 516 مورد جدید، شمار قربانیان کروناویروس در ایالات متحده به 270 هزار و 532 نفر افزایش یافت.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در 24 ساعت گذشته، با ابتلای دست‌کم 173 هزار و 724 مورد جدید، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به 13 میلیون و 714 هزار و 24 نفر رسید.

مقایسه جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز با آمار یک روز قبل این مرکز نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به کرونا و قربانیان ویروس این ویروس در آمریکا مجدداً روندی افزایشی داشته است.

سازمان جهانی بهداشت امروز گزارش داد که تنها در یک هفته گذشته، حدود چهار میلیون نفر از مردم جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌ و بیش از 69 هزار نفر از مبتلایان هم جان خود را از دست داده‌اند.

ایالات متحده همچنان بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در جهان را دارد و پس از آن هند و برزیل در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به بیماری کووید-19 قرار دارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان