تاثیرات منفی شیوع کرونا بر طیف افراد دارای معلولیت/قانون استخدام ۳ درصدی اجرایی نشد

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی اصفهان گفت: ابعاد منفی شیوع کرونا بر جامعه معلولان بیشتر از افراد عادی است چراکه هم کسب و کار این افراد را تحت تاثیر قرار داد و هم استفاده از ماسک، ارتباط برقرار کردن با افراد دچار معلولیت شنوایی را مشکل کرده است.

تاثیرات منفی شیوع کرونا بر طیف افراد دارای معلولیت/قانون استخدام 3 درصدی اجرایی نشد

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان: پژمان پورشبانان با اشاره به روز جهانی معلولان با شعار «ساخت جهانی بهتر پس از کرونا برای افراد دارای معلولیت (فراگیر، دسترس پذیر، پایدار)»، اظهار داشت: در استان اصفهان بالغ بر 123 هزار فرد داری معلولیت در اداره کل بهزیستی استان اصفهان پرونده توانبخشی دارند که از این میان 14 هزار و 98 نفر بیمار اعصاب و روان هشت هزار و 601 نفر دچار معلولیت بینایی هستند.

وی با اشاره به اینکه 18 هزار و 55 نفر با معلولیت شنوایی و 24 هزار و 234 نفر هم با معلولیت ذهنی در اداره کل بهزیستی استان اصفهان ثبت شده اند، گفت:30 هزار و 965 نفر با معلولیت جسمی-حرکتی و 27هزار و47 نفر سالمند تحت پوشش خدمات اداره کل بهزیستی استان اصفهان قرار دارند.

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان به مراکز شبانه روزی ذهنی، سالمندان، اعصاب و روان و جسمی-حرکتی اشاره ای کرد و گفت: 65 مرکز شبانه روزی خدمت رسانی و  125 مرکز توانبخشی روزانه برای افراد دارای معلولیت، زیر نظر اداره کل بهزیستی استان اصفهان فعال است.

وی با بیان اینکه در این مراکز شبانه روزی به  سه هزار و 934 فرد دارای معلولیت خدمت رسانی می شود، گفت: چهار هزار و 553 نفر هم در مراکز روزانه خدمت می گیرند.

مناسب سازی شهری  از ارکان مهم توسعه زیست پذیری شهر برای معلولان

پورشبانان با اشاره به اینکه مناسب سازی شهری یکی از ارکان مهم توسعه زیست پذیری شهر برای افراد دارای معلولیت است، گفت: مناسب سازی شهری برای افراد دارای معلولیت در شهر اصفهان قابل کتمان نیست.

وی به تاثیرات منفی شیوع کرونا بر طیف افراد دارای معلولیت تاکید کرد و اظهار داشت: ابعاد منفی وقوع حوادثی نظیر شیوع کرونا بر این بخش از جامعه بیشتر از افراد عادی است چراکه هم کسب و کار این افراد را تحت تاثیر قرار داد و هم استفاده از ماسک ارتباط برقرار کردن با افرادی که دچار معلولیت شنوایی هستند را مشکل ساخت و همچنین ارتباط حضوری سالمندان با نزدیکانشان را در مراکز نگهداری سالمندان محدود کرد که این امر تبعات روانی نظیر افسردگی  را به همراه داشته است.

عدم اجرای قانون استخدام 3 درصدی افراد دارای معلولیت در استان اصفهان

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان به عدم اجرای قانون استخدام سه درصدی افراد دارای معلولیت در استان اصفهان گریزی زد و گفت: اگرچه طبق ماده 15 لایحه حمایت از حقوق معلولان دولت موظف است حداقل سه درصد از مجوزهای استخدامی رسمی، پیمانی و کارگری دستگاه های دولتی و عمومی را به افراد دارای معلولیت اختصاص دهد اما این قانون در استان اصفهان اجرا نمی شود.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان