اتحادیه اروپا از احتمال برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام خبر داد

ایرنا نوشت: سخنگوی ارشد مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از احتمال برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح وزیران خارجه ، ظرف یک ماه آینده خبر داد.

اتحادیه اروپا از احتمال برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام خبر داد

«پیتر استانو» روز پنجشنبه در پاسخ به سووال خبرنگار ایرنا بیان داشت؛ جوسپ بورل تمایل دارد تا پیش از کریسمس این نشست را منعقد کند. به گفته وی این نشست بصورت غیر رسمی خواهد بود اما درباره زمان آن توضیحی نداد.

بورل که مسئولیت هماهنگی برجام را نیز بر عهده دارد دیروز در نشستی با خبرنگاران در بروکسل تلویحا به برگزاری این نشست اشاره کرد اما برداشت بیشتر رسانه‌ها به جلسه 26 آذر با حضور مدیران کل سیاسی وزارت خارجه کشورهای عضو برجام معطوف شد. 

سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا دوشنبه گذشته با صدور بیانیه‌ای از برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح مدیران کل سیاسی وزارت امور خارجه کشورهای عضو این توافق، در 26 آذر 1399 خبر داد.

در این بیانیه آمده است که نشست یاد شده به ریاست «هلگا اشمید» دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و با حضور نمایندگان تروئیکای اروپایی، چین‌، روسیه و ایران در وین برگزار می‌شود.

بر اساس بیانیه یادشده، شرکت کنندگان قرار است درباره اقدامات جاری برای حفظ برجام و نحوه تضمین اجرای کامل و موثر این توافق توسط همه طرف‌ها از جمله آمادگی برای تبادل نظرات در سطح وزرا (در آینده) گفت‌وگو کنند.

طرف‌های باقی‌مانده در برجام نسبت به دمیده شدن جان تازه‌ای به این توافق بین المللی با روی کار آمدن دولت جدید آمریکا ابراز امید بسته‌اند. آن‌ها امیدوارند که بازگشت آمریکا به برجام و حضور در مذاکرات با ایران، منجر به توافقی شود که در ازاء آن تهران از مزایای اقتصادی توافق با قدرت‌های جهانی بهره‌مند شده و به اجرای کامل تعهداتش ذیل برجام باز گردد.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان