ماهواره چشم شاهین ۲ امارات با کاربردهای محرمانه در مدار قرار گرفت

ماهواره علمی نظامی امارات پس از چندین بار تعویق به خاطر شرایط نامساعد جوی با راکت «سایوز» با موفقیت به مدار زمین پرتاب شد.

ماهواره چشم شاهین 2 امارات با کاربردهای محرمانه در مدار قرار گرفت

ماهواره علمی نظامی امارات پس از چندین بار تعویق به خاطر شرایط نامساعد جوی با راکت «سایوز» با موفقیت به مدار زمین پرتاب شد.

راکت «Soyuz ST-A» ساعت 5:03 به وقت تهران (8:33 به وقت محلی) از مرکز فضایی «گویان» فرانسه در آمریکای جنوبی به فضا پرتاب شد.

ماهواره «چشم شاهین 2» (Falcon Eye 2) با وزن در حدود 1190 کیلوگرم حدود یک ساعت پس از پرتاب در مدار قرار گرفت. این ماهواره که کاربرد نظامی و علمی دارد توسط «Airbus Defense» و «Thales Alenia Space» و به سفارش نیروهای مسلح امارات متحده ساخته شده است.

Mobit

امارات متحده عربی و دو شرکت مذکور تاکنون اطلاعات مربوط به مشخصات دقیق ماهواره را ارائه نکرده‌اند. به نظر می‌رسد قرار است اطلاعات و مشخصات ماهواره محرمانه بماند. تنها اطلاعاتی که در مورد این ماهواره مطرح شده خبر از قابلیت تصویربرداری با رزولوشن بسیار بالا می‌دهد.

سال 2019 ماموریت مربوط به پرتاب ماهواره «Falcon Eye 1» امارات متحده عربی با شکست روبرو شد. ماموریت جدید نیز قرار بود 9 ماه قبل انجام شود که مشکلات مختلفی از جمله همه گیری کرونا باعث شد ماموریت به تعویق بیفتد.

«Arianespace» و «آژانس فضایی فرانسه» بعد از شیوع کرونا تصمیم گرفتند کلیه ماموریت‌های پرتاب ماهواره به فضا را متوقف کنند. روزهای 8 و 9 آذرماه به دلیل شرایط جوی و آب و هوایی ماموریت به تعویق افتاد. مجددا تلاش دیگری برای پرتاب در تاریخ 10 آذرماه هم به دلیل مشکلات ایمنی لغو شد.

سیستم تصویربرداری قدرتمند این ماهواره بر پایه پلتفرم «Pléiades» فرانسه طراحی شده و توان تشخیص اشیا با ابعاد 70 سانتی‌متری در محدوده 20 کیلومتری را دارد. احتمال می‌رود ارتش امارات از این ماهواره برای پایش زمینی استفاده کند.

مدیر ارشد Arianespace از پرتاب راکت دیگری از مرکز فضایی گویان فرانسه در روزهای نخست سال نو میلادی خبر داد. هنوز جزئیات بیشتری در مورد این ماموریت منتشر نشده است. Arianespace  در تاریخ 27 آذرماه نیز پرتاب راکت دیگری را در روسیه رهبری خواهد کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان