چیپست اسنپدراگون ۷۷۵G سه‌ماهه‌ اول ۲۰۲۱ با توان پردازش بالا از راه می‌رسد

کوالکام سه‌شنبه شب از چیپست قدرتمند اسنپدراگون ۸۸۸ رونمایی کرد و در حالی که بسیاری منتظر معرفی چیپست جدیدی از سری ۷ بودند، این شرکت حرفی از نسل جدید تراشه‌های میان‌رده خود به میان نیاورد.

چیپست اسنپدراگون 775G سه‌ماهه‌ اول 2021 با توان پردازش بالا از راه می‌رسد

کوالکام سه‌شنبه شب از چیپست قدرتمند اسنپدراگون 888 رونمایی کرد و در حالی که بسیاری منتظر معرفی چیپست جدیدی از سری 7 بودند، این شرکت حرفی از نسل جدید تراشه‌های میان‌رده خود به میان نیاورد.

علی رغم سکوت عجیب کوالکام درباره تراشه مذکور یکی از افشاگران در شبکه اجتماعی چینی «ویبو» مدعی شده این شرکت در سه ماهه اول سال 2021 یا در همین زمستان از نسخه بعدی اسنپدراگون 765 رونمایی خواهد کرد. این چیپست که احتمالا اسنپدراگون 775G خواهد بود، به رقیب اصلی تراشه 5 نانومتری اگزینوس 1080 با مودم 5G یکپارچه و پلتفرم 6 نانومتری MT6893 مدیاتک باشد.

اسنپدراگون 775G با شماره مدل SM7350 و اسم رمز Cedros در دست توسعه است و شنیده می‌شود که با لیتوگرافی 6 نانومتری به تولید می‌رسد. ظاهرا این چیپست نسبت به نسل کنونی دستخوش بهینه سازی چشمگیری شده به گونه‌ای که CPU‌ آن در مقایسه با اسنپدراگون 765G تا 40 درصد و واحد پردازش گرافیکی آن 50 درصد عملکرد بهتری دارد. ارتقایی که در صورت صحت داشتن، این تراشه را در سطح پرچمدار اسنپدراگون 865 قرار می‌دهد.

انتظار می‌رود اسنپدراگون 775G از نمایشگر با رفرش ریت 120 هرتز، تا 12 گیگابایت رم از نوع LPDDR5 و 256 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 پشتیبانی کند. در بنچمارک‌های منتسب به این تراشه، یک پلتفرم مجهز به آن به امتیاز 530 هزار دست پیدا کرده که نزدیک به 65 درصد بالاتر از امتیاز اسنپدراگون 765G است.

عرضه چنین چیپستی با توجه به امتیاز بنچمارک و پشتیبانی از نمایشگر و رم بسیار مطلوب، میان‌رده‌ها را بیش از پیش به سطح گوشی‌های پرچمدار نزدیک خواهد کرد. علاوه بر این با توجه به پشتیبانی این تراشه و رقبای اصلی آن از نسل پنجم شبکه موبایل، سال آینده شاهد عرضه میلیون‌ها گوشی میان رده قدرتمند و سازگار با 5G خواهیم بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان