آغاز رسمی صدور ویزای امارات برای شهروندان اسرائیل

امارات عربی متحده اعلام کرد که روند صدور روادید برای اتباع اسرائیل را آغاز کرده است.

آغاز رسمی صدور ویزای امارات برای شهروندان اسرائیل

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه امارات اعلام کرد، در چارچوب همکاری میان این کشور و اسرائیل پس از امضای توافق سازش و با هدف تسهیل سفر به امارات، ویزای توریستی برای ورود به امارات از طریق شرکت‌هایی هواپیمایی، دفاتر مسافرتی و گردشگری برای دارندگان گذرنامه «اسرائیلی» فعال شده است تا زمانی که مراحل قانونی برای تصویب توافق‌نامه دو طرفه در زمینه معافیت ویزای ورود طی شود.

بر اساس گزارش خبرگزاری وام، در ادامه بیانیه آمده است، توافق‌نامه سازش شامل فعال‌سازی مراحل سفر شهروندان اماراتی به اسرائیل و بالعکس است و انتظار می‌رود به زودی وارد فاز اجرایی شود.

در نوامبر گذشته، شورای وزیران امارات به ریاست «محمد بن راشد» توافقنامه معافیت ویزا (لغو روادید) با اسرائیل را به تصویب رساند.

«عبدالله بن زاید» وزیر امور خارجه اماراتی عربی متحده در نیمه سپتامبر گذشته رسما توافق عادی‌سازی روابط با اسرائیل را امضا کرد.

یک هیأت دولتی اماراتی نیز در بیستم اکتبر گذشته به فلسطین اشغالی سفر و همکاری در زمینه‌های سرمایه‌گذاری، تجارت و تکنولوژی را بررسی کردند و توافقنامه‌هایی هم میان دو طرف امضا شد.

این خبر در حالی اعلام می‌شود که خبرگزاری رویترز اخیرا اعلام کرد، طبق سندی که از سوی یک منطقه تجاری دولتی منتشر شده، امارات عربی متحده صدور روادید جدید برای شهروندان سیزده کشور با اکثریت جمعیت مسلمان از جمله ایران، سوریه و سومالی را متوقف کرده است.

این ممنوعیت روادید برای شهروندان الجزایر، کنیا، عراق، لبنان، پاکستان، تونس و ترکیه نیز اعمال می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان