فارغ از مسایل سیاسی و نژادی برای مقابله با کرونا متحد شویم

بدنبال گسترش تحقیقات علمی، هر روز شواهد و مدارک بیشتری منتشر می شود که نشان می دهد ویروس کرونا خیلی زودتر از زمانی که شیوع پیدا کرد، در میان جوامع بشری وجود داشته است.

فارغ از مسایل سیاسی و نژادی برای مقابله با کرونا متحد شویم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از رادیو ملی چین، روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در تاریخ 1 دسامبر در گزارشی با استناد به مطالعات انجام شده از سوی دانشمندان مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها نوشت که آنتی بادی کرونا در 39 نمونه خونی که در فواصل 13 تا 16 دسامبر سال گذشته میلادی از کالیفرنیا، اورگان و واشنگتن جمع آوری شده، وجود داشته و این نشان می دهد که فردی در آمریکا از همان اواسط دسامبر سال گذشته میلادی به ویروس کرونا مبتلا بوده است.

در تاریخ 15 نوامبر محققان مؤسسه تحقیقاتی تومور شناسی میلان «Milan Tumor Research Institute» و دانشگاه «سینا» ایتالیا مقاله ای در مجله «توموری» منتشر کردند که در آن نوشته شده ویروس کرونا خیلی زودتر از سپتامبر سال 2019 میلادی در شمال ایتالیا وجود داشته است.

محققان برزیلی و اسپانیایی نیز تابستان سال جاری میلادی از وجود ویروس کرونا در نمونه های فاضلاب سال گذشته در این کشور خبر دادند.

در تاریخ 8 آوریل سال جاری میلادی بود که گزارشی با عنوان «تحلیل شبکه فیلوژنتیک ژنوم های کرونا» به نویسندگی مشترک محققان انگلیسی و آلمانی در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر شد؛ در این گزارش تحقیقاتی تاکید شده است که از میان سه نوع ویروس کرونای مدل «ای»، «بی»، «سی»، ویروس کرونای مدل «ای» در میان مبتلایان به کرونا در آمریکا و استرالیا معمول تر است.

مدل «بی» ویروس کرونا که جهش یافته مدل «ای» است، بیشتر در میان مبتلایان به کووید-19 در ووهان چین دیده شده است.

نویسنده اصلی این گزارش فردی است به نام «پیتر فاستر»؛‌ او بر این باور است که عفونت ها و گسترش اولیه کرونا به اواسط سپتامبر و اوایل دسامبر سال گذشته میلادی بر می گردد.

هدف از ارائه مثال های فوق ریشه یابی ویروس کرونا نیست بلکه هدف این است که به مردم جهان گفته شود که مطالعات علمی جدید در زمینه ویروس کرونا نشان می دهد گستردگی این ویروس در جوامع بشری زودتر از زمانی اتفاق افتاده است که بشر فکر می کند.

چین به عنوان اولین قربانی همه گیری کرونا، با اتهامات دروغین و حملاتی از سوی رسانه ها و سیاستمداران غربی و به ویژه نیروهای مخالف چین در این کشورها مواجه شد؛ این حملات هدایت شده توسط غرب علیه چین بیشتر با انگیزه های تعصب های ایدئولوژیکی و اهداف سیاسی سازمان دهی شده اند.

برای مثال، برخی از سیاستمداران غرب با طراحی تئوری های توطئه، مدعی اند که ویروس کرونا از مؤسسه ویروس شناسی ووهان سرچشمه گرفته است؛ این در حالیست که این ادعای غربی ها توسط جامعه علمی محکوم و رد شد.

به عنوان مثال، چین در ابتدای شیوع همه گیری کرونا، اقدامات سخت گیرانه قرنطینه و انزوای متمرکز بیماران مبتلا به کووید-19 را در پیش گرفت و این در حالیست که برخی رسانه های غربی مدعی شدند که چنین اقداماتی در چین نقض آزادی و حقوق بشر است.

با این وجود، حقیقت ثابت کرده که رویکرد چین روشی بسیار کارآمد در مسیر کنترل اپیدمی کرونا بوده است به طوری که بسیاری از کشورهای غربی بعدها همین رویکرد چین را در پیش گرفتند!

چین وقتی می بیند که کشورهای اروپایی با مشکل روبرو شده اند، کارشناسان خود را برای کمک به این کشورها اعزام می کند؛ اما این رویکرد چین از دیدگاه غرب اقدامی با انگیزه سیاسی تعبیر می شود! این رویکردها و تعبیرهای غلط باعث به بار آمدن نتایج آسیب زننده ای مانند تبعیض های نژادی و تشدید بی اعتمادی بین چین و غرب شده است.

باید در نظر داشت که هر کسی که بدنبال تحریک یک ایدئولوژی بیگانه هراسی است، در آخر خودش را ناکام باقی خواهد گذاشت!

این گزارش در شرایطی نوشته شده است که موج جدیدی از همه گیری کرونا در حال ظهور است و تعداد موارد ابتلای روزانه به کووید-19 در بسیاری از کشورها به رکوردهای بالایی رسیده است.

بر اساس داده های ارائه شده از سوی دانشگاه «جان هاپکینز»، از امروز پنج شنبه 3 دسامبر/13 آذرماه، تعداد کلی موارد قطعی مبتلا به کرونا در سراسر جهان به 64 میلیون و 447 هزار و 657 نفر رسیده و تلفات در این بین 1 میلیون و 491 هزار و 559 مورد گزارش شده است.

اکنون زمان آن فرا رسیده است که اختلافات سیاسی و ایدئولوژیکی را کنار بگذاریم؛ آنچه ما باید انجام دهیم این است که فارغ از شرقی و غربی بودن، فارغ از سرمایه داری و یا سوسیالیستی بودن، فارغ از سبز، زرد، سیاه پوست بودن و بی توجه به تفاوت های نژادی، اختلافات را کنار بگذاریم و دست از تعصب برداریم و با همکاری به مقابله با اپیدمی کرونا و دفاع از بشریت، زندگی و سلامتی بپردازیم.

45231

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان