تصمیم جنجالی ترامپ قبل از ترک کاخ سفید

ایسنا: به نقل از شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی نیوز، یکی از مقامات دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری در حال کناره‌گیری آمریکا و دو تن از افراد آگاه از این موضوع تاکید کردند که هنوز هیچ تصمیمی درباره اخراج ویلیام بار، دادستان کل آمریکا اتخاذ نشده اما همه چیز به ترامپ بستگی دارد.

ویلیام بار روز سه‌شنبه به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته بود: تا به امروز هیچ تقلبی که توانسته باشد بر نتیجه انتخابات سه نوامبر تاثیر گذاشته باشد، مشاهده نکرده‌ایم؛ اظهاراتی که ضربه‌ای محکم به ادعاهای بی‌پایه و اساس ترامپ دال بر وقوع تقلب در انتخابات محسوب می‌شود.

این منابع گفتند: ترامپ به هیچ وجه از این اظهارات ویلیام بار و جدا کردن راهش از او درخصوص ادعاهای تقلب در انتخابات خوشحال و راضی نیست.

یکی از این منابع گفت: برخی از اطرافیان ترامپ تلاش کرده‌اند تا او را متقاعد کنند که بار را اخراج نکند.

این منبع ضمن ابراز تردید نسبت به اینکه ترامپ ویلیام بار را اخراج کند، خاطرنشان کرد که ترامپ پیش‌تر نیز از دست برخی مقامات خود عصبانی شده بود اما آنها نهایتا در سمت خود باقی ماندند.

روزنامه واشنگتن پست اوایل روز چهارشنبه گزارش داد که گفته می‌شود ترامپ از دست ویلیام بار به شدت عصبانی شده و این احتمال وجود دارد که وی را اخراج کند.

کایلی مک‌انانی، سخنگوی کاخ سفید مستقیما به این سوال که آیا ترامپ دیگر به ویلیام بار اعتماد دارد یا خیر پاسخ نداد و تنها گفت که اگر ترامپ تغییراتی در مقامات دولت خود بدهد، آنها اعلام خواهند کرد.

به دنبال اظهارات ویلیام بار در روز سه‌شنبه، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که تحقیق درباره احتمال تقلب در انتخابات را متوقف نمی‌کند و برخی رسانه‌ها را که خلاف این موضوع را گزارش داده بودند، به چالش کشید.

یکی از سخنگویان وزارت دادگستری آمریکا گفت: برخی رسانه‌ها به غلط گزارش داده‌اند که وزارت دادگستری در تحقیقات خود در باره تقلب در انتخابات به نتیجه رسیده و اعلام کرده که هیچ تقلبی در این انتخابات صورت نگرفته است.

وی افزود: وزارت دادگستری با بالاترین سرعت ممکن به پیگیری دقیق تمامی ادعاهای معتبر و ویژه درباره تقلب در انتخابات ادامه خواهد داد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان