در روسیه و چین از کدام جاذبه ها دیدن کنیم؟

میدان سرخ مسکو

میدان سرخ یکی از مشهورترین مکان های تاریخی و دیدنی در مسکو است که گردشگران بسیاری روزانه برای بازدید از آثار مشهور در آن راهی این مکان می گردند . با گشت و گذار در مسکو احتمالا چندین بار گذرتان به این مکان دیدنی خواهد افتاد زیرا اکثر خیابان‌های اصلی شهر به این مکان ختم می شود.

همچنین بسیاری از وقایع تاریخی مهم در تور لحظه آخری در همین مکان رخ داده است و همینطور سالانه جشنها و کنسرتهای متعددی در این مکان برگزار می گردد.

 

کاخ های کرملین

به گزارش سفر باتو ، کاخ باشکوه کرملین یکی از بناهای تاریخی و دیدنی در مسکو است که در نزدیکی رودخانه‌ی مسکوا، از شرق بر میدان سرخ و از غرب به باغ الکساندر متصل می گردد . این بنای شگفت انگیز دارای هفتصد اتاق و همچنین سالن‎های متعدد ، رخت‎کن، راهرو و اتاق ‎های اختصاصی است و بقدر وسیع است که گفته می شود برای دیدن همه گوشه و کنار آن به سالهای زمان نیاز است. کاخ کرملین شاهد رویدادهای تاریخی بسیار مهمی بود و گفته می شود ناپلئون از همین مکان شاهد آتش‎ گرفتن شهر مسکو بود و لنین پروتالیا را در این کاخ طر‌ح‌ ریزی نمود و استالین انقلاب بلشویک را از اتاقهای همین‌ مکان هدایت می کرد.

این بنا بیش از پانصد سال قدمت دارد و در میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است ، البته جالب است بدانید بازدید از دو سوم این عمارت ممنوع است .

 

کلیسای جامع سنت باسیل

کلیسای جامع سنت باسیل یکی از زیباترین و مشهور ترین بناهای تاریخی در این شهر است تا آن جا که به یکی از نمادهای مسکو تبدیل شده است . حتی برای کسانیکه تا به حال به این کشور سفر نکرده اند تصویر این کاخ آشناست . این کلیسا در قرن شانزدهم میلادی و به مناسبت پیروزی روسیه بر تاتار‌ها بنا گردید . و جالب است بدانید این بنا از قرن هفدهم میلادی رنگ آمیزی شد و تا قبل از آن رنگ اصلی آن سفید بود .   رپورتاژ خبری ارزان را در سایت ساعت 24 ببینید.

این کلیسا به دستور ایوان مخوف ساخته شده که نه کلیسای کوچک و بزرگ تشکیل شده است .  در دوران های مختلف تاریخی این کلیسا بارها و بارها دچار آتش‌ سوزی شد اما مورد مرمت و باز سازی قرار گرفت و در حال حاضر در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت گردید .

 

جاذبه های دیدنی در چین

 

دیوار بزرگ چین

به گزارش سایت پگاچین ، برای بازدید از این شاهکار معماری شگفت انگیز باید عازم سفر به پکن شوید . تنها یکساعت از شهر پکن تا دیوار بزرگ چین فاصله است  و از آنجا می توانید به مسیر عبور بدلینگ (Badaling Pass) که اولین بخش دیوار چین برای گردشگران است بروید. در این قسمت ارتفاع دیوار چین حدودا هشت متر بوده و از انجا شاهد مناظری خیره کننده خواهید بود . همزمان با قدم زدن در طول این مسیر از میان برج ها و پله های تاریخی عبور می کنید و با هنر و معماری مردمان این سرزمین در طول قرن شانزدهم آشنا خواهید شد . همچنین از تپه ای سرسبز بالا می روید و در صورت دلخواه میتوانید از تله کابین استفاده نمایید .

میدان تیان آنمن

میدان تیان آنمن بزرگ ترین میدان در این کشور است که دارای جاذبه های دیدنی فراوانی است . این میدان که به نام میدان صلح بهشت نیز می گویند گنجایش جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر را دارد و در سال 1958 صرفا برای برگزاری بزرگداشت ده سالگی جمهوری خلق چین بنا گردید.

هنگامی که وارد این میدان می شوید، جدای از جاذبه هایی که درون میدان قرار دارد، می توانید خود را به محض ورود به این مکان شاهد آثار تاریخی فراوانی خواهید بود و دروازه ورودی شهر ممنوعه نیز در همین مکان قرار گرفته است . همچنین بنای یادبود قهرمانان مردمی ، ابلیسک ، دروازه صلح بهشتی و موزه های متعددی نیز در همین مکان به چشم می خورد.

 

جاذبه های دیدنی در بالی – اندونزی

تانا لات

بنای مشهور و بسیار شگفت انگیز تانا لات از جمله مکان های پرطرفدار گردشگری در بالی است که دارای تفریحات بسیار متنوعی است . تانا لات را بیشتر به خاطر نماظر بیسیار زیبای اطراف آن و همچنین منظره خیره کننده غروب آن می شناسند و علاوه بر این وجود امکانات متنوعی نظیر رستوران، و پارک های فرهنگی به جذابیت آن افزوده است . این بنا در روستای به نام برابان قرار گرفته و در حدود بیست کیلومتر تا منطقه کوتا فاصله دارد .

اُلوواتا، پورا  لوهور  اولاووتا

این بنا باشکوه باستانی با مناظر خیره کننده طبیعی شما را برای ساعتها مبهوت خواهد نمود. این مکان بر بالاهای صخره های مرتفعی قرار گرفته و همچنین در میان مردم محلی مکانی مقدس شناخته می شود . هنگام رسیدن به این مکان شاهد مناظر زیبای اقیانوس هند خواهید بود که صدای برخورد آبها با صخره ها تنها نجوایی است که به گوش می رسد.

بِساکی، پورا بساکی

این بنای شگفت انگیز و زیبا قدمتی بیش از هزار دارد و در جنوب غربی کوه آگونگ قرار گرفته است . در این منطقه حدود هشتاد و شش  بنای تاریخی به چشم می خورد که از جمله مشهورترین آنها میتوان به پورا پناتاران اگونگ اشاره نمود . گفتنی این منطقه چندین بار بر اثر وقوع زمین لرزه و فوارنهای آتشفشانی دچار آسیب شده است اما همچنان پا بر جا مانده و به یکی از جاذبه های تاریخی بالی تبدیل شده است .

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان