سکه به دلار امیدوار شد

راز مقاومت در بازار ارز + نمودار

اقتصادنیوز: امروز ۲۱ دی‌ماه ، بازار دلار کف موقت قیمت خود را شناخت و از مسیر نزولی خارج شد.

راز مقاومت در بازار ارز + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز در ابتدای دومین روز هفته، اسکناس آمریکایی به محدوده 24هزار و 450 تومان برخورد کرد و به سرعت تغییر مسیر داد، به طوریکه ساعت 12 ظهر، روی عدد 24 هزار و 830 تومان قرار گرفت. در واقع دلار در یک ساعت ابتدایی روز توانست حدود 400 تومان افزایش قیمت را تجربه کند. به گفته فعالان، مهمترین عاملی که موجب شد دلار در برابر نزول بیشتر قیمت مقاومت کند، بالا ماندن ارزش حواله درهم بود. صعود قیمت دلار موجب شد که سکه بازان نیز از موقعیت فروش خارج شوند و با افزایش خریدهای خود از مرز 11 میلیونی فاصله بگیرند. سکه امروز با 6/1 درصد افزایش در صدر جدول بازدهی روزانه قرار گرفت.

سیگنال درهمی به بازار ارز

در ابتدای دومین روز هفته، درهم به زیر 6هزار و 900 تومان رفت. با این حال، با چنان سرعتی این ارز به بالای 6 هزار و 950 تومان بازگشت که انتظارات بازیگران بازار داخلی را نیز تحت تاثیر قرار داد. با درهم 6هزار و 950 تومانی، ارزش دلار در بازار داخلی می توانست در سطح 25 هزار و 500 تومانی نیز قرار بگیرد. به این ترتیب، می توان گفت راز مقاومت دلار در برابر نزول بیشتر، سیگنال حواله درهم بود.

 در کنار این، گفته می شد که قیمت دلار در سامانه نیما نیز بالای مرز 25هزار تومانی قرار داشت. این مساله موجب می شد که بازیگران نقدی در فروش اسکناس احتیاط بیشتری را صورت دهند. به طور کلی، عده زیادی نیز از چهارشنبه گذشته در موقعیت فروش قرار گرفته بودند و تا حدی طبیعی بود که سطح فروش در صورت بالا ماندن قیمت درهم، در بازار ارز داخلی افزایشی خاصی پیدا نکند. در این میان، برخی فعالان عنوان می کردند، بازار پس از یک واکنش هیجانی به شکست ترامپ، مسیر طبیعی خود را پیدا کرد و در روزهای بعدی تابع تقاضا و عرضه واقعی خواهد شد. به طور مسلم، اگر ایران به بخشی از منابع بلوکه شده خود در کشورهای دیگر دست پیدا کند، احتمال نزول قیمت دلار بسیار بیشتر خواهد شد. با این حال، در شرایط کنونی، عده ای در فروش ارز خود احتیاط می کنند. این گروه به نظر می رسد، زمانی که فروشنده خواهند شد که احساس کنند، گشایش واقعی در اقتصاد و فروش نقت رخ داده است. با وجود رشد روز یک شنبه، ماندن دلار زیر مرز 25 هزار تومانی، تردیدهای کاهشی را نیز فعال نگه داشت.

 

این مطلب برایم مفید است
18 نفر این پست را پسندیده اند
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان