جزییات دریافت وام ۷۰ میلیون تومانی برای فرزند سوم به بعد

وام ۷۰ میلیون تومانی برای بچه دار شدن برای افرادی است که قصد دارند سومین فرزند خود یا فرزند چهارم و به بعد را به دنیا آورند

جزییات دریافت وام 70 میلیون تومانی برای فرزند سوم به بعد

وام 70 میلیون تومانی برای بچه دار شدن برای افرادی است که قصد دارند سومین فرزند خود یا فرزند چهارم و به بعد را به دنیا آورند. وام 70 میلیون تومانی برای فرزند سوم است و در واقع کمک دولت به افزایش زاد و ولد در ایران عصر 1400 است که با مشکل مهمی چون کهنسالی جمعیت روبرو است. وام 70 میلیونی قرض الحسنه و با کارمزد پایین بوده و برای تشویق فرزند آوری در نظر گرفته شده است.

در بودجه سال 1400 که آخرین بودجه دولت حسن روحانی است، پیش بینی شده است که زوج های فاقد مسکن در صورتی که صاحب فرزند سوم شوند، 70 میلیون تومان وام دریافت می کنند که سود 4 درصد دارد. دولت هنوز درباره ثبت نام متقاضیان وام 70 میلیون تومانی که برای مسکن زوج های فاقد مسکن است، درگاهی اعلام نکرده است.

وام 70 میلیونی برای تولد فرزند سوم و بیشتر، کارمزد 4 ساله داشته و باز پرداخت آن 20 ساله در نظر گرفته شده است. وام ازدواج کارمزد 4 درصد داشته و زوجین باید آن را در کمتر از 5 سال تسویه کنند.

در بند ه تبصره شانزدهم لایحه بودجه سال 1400 آمده که در راستای ماده یک صد و دوم قانون برنامه ششم توسعه در حوزه پشتیبانی از فرزند آوری ، بانک مرکزی بایستی 2110 میلیارد ریال به خانوارهای فاقد مسکن که صاحب فرزند سوم و بیشتر در سال 99 و 1400 می شوند، پرداخت کند.

طبق قانون برنامه ششم و لایحه بودجه سال 1400، بودجه ای که برای فرزند آوری در نظر گرفته شده است، کفاف 3000 زوج فاقد مسکن را می دهد. مگر اینکه منابع مالی آن افزایش یابد.

در صورتی که این موضوع در صحن علنی مجلس نهایی و تایید شود و با رای شورای نگهبان نیز همراه شود، دولت موظف است به زوج های فاقد مسکن که سومین فرزند آن ها به دنیا می آید، وام مسکن 70 میلیونی در سال 1400 طبق قوانین که بانک مرکزی در نظر گرفته، پرداخت کند.

وام 70 میلیونی

تصویر سایت درخواست و ثبت نام وام ازدواج 100 میلیون تومانی در سایت بانک مرکزی که احتمالا سایت ثبت نام وام 70 میلیونی هم در این درگاه باشد

این وام با وام 100 میلیونی ازدواج فرق دارد. طبق بودجه سال 1400، اگر خانوارهای فاقد مسکن، در سال 1399 نیز صاحب فرزند سوم یا بیشتر شوند، وام 70 میلیونی به آن ها در سال 1400 شمسی تعلق خواهد گرفت. در بودجه سال 1400 شمسی، 4000 میلیارد تومان برای حوزه جمعیت در نظر گرفته شده تا نگرانی ها درباره کاهش موالید در ایران را تا حدی بر طرف کند.

ایران با مشکل افزایش سن جوانانش، بیکاری، تورم لجام گسیخته و زوج های ناباور، سقط های مکرر و سقط جنین غیر رسمی روبرو است که آینده هرم جمعیتی کشور را با بحران روبرو کرده است.

فقط در زمستان 99، به 39 میلیون ایرانی دولت تدبیر و امید، یارانه معیشتی 100 هزار تومان ماهانه پرداخت کرد. یعنی نیمی از جمعیت ایران در آستانه پایان قرن چهاردهم هجری شمسی، لنگ کمک ماهانه 100 هزا رتومان معادل 4 دلار آمریکا هستند. مبلغی که در روزگار مرغ کیلویی 30 هزار تومان و گوشت کیلویی صد و اندی هزار تومان و نان بالای چند هزار تومان، حتی هزینه سیر شدن معمولی شکم ایرانیان نیازمند را هم نمی دهد.

وام 70 میلیونی برای فرزند آوری، برای اجاره مسکن است و احتمالا برای دریافت این وام باید زوج های فاقد مسکن، ضامن به بانک های عامل که بانک مرکزی اعلام می کند، معرفی کنند. سامانه ثبت نام وام ازدواج 70 میلیون تومانی هم احتمالا اواخر اسفند 99 توسط بانک مرکزی معرفی می شود. به هر حال باید به سایت CBI.IR مراجعه کرده و اطلاعات دقیق تر کسب کنید.

شرایط و مدارک و وضعیتی که ضامن برای دریافت وام 70 میلیونی واجدان شرایط باید داشته باشد بزودی توسط بانک مرکزی اعلام و در این گفتار به روز رسانی خواهد شد.

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان