انتشار نخستین ویدیو از اجرای ویندوز ۱۰X روی سیستم‌های معمولی

پس از سال‌ها انتظار مایکروسافت با ویندوز ۱۰X پاسخی برای سیستم ‌عامل کروم OS در چنته دارد. نسخه تقریبا نهایی افشا شده از این سیستم عامل نشانگر تغییرات اعمال شده در آن برای اجرا روی لپ‌تاپ‌های عادی است.

انتشار نخستین ویدیو از اجرای ویندوز 10X روی سیستم‌های معمولی

پس از سال‌ها انتظار مایکروسافت با ویندوز 10X پاسخی برای سیستم ‌عامل کروم OS در چنته دارد. نسخه تقریبا نهایی افشا شده از این سیستم عامل نشانگر تغییرات اعمال شده در آن برای اجرا روی لپ‌تاپ‌های عادی است.

ویندوز 10Xنسخه ویژه‌ای از سیستم عامل مایکروسافت است که ابتدا برای پی‌سی‌های تاشو مثل تینکپد X1 فولد طراحی شده بود اما پس از افزایش چشمگیر تقاضا برای دستگاه‌های عادی ردموندی‌ها تغییر رویه داده و بهینه‌سازی آن برای دستگاه‌های معمولی را کلید زدند و حالا ویدیوی افشا شده طراحی آنرا به تصویر می‌کشد.

«زک بودن»، از سایت «ویندوز سنترال» این تصاویر و ویدیوی منتسب به ویندوز 10X را منتشر کرده. این ویدیو منوی استارت و تسک بار را به تصویر می‌کشد که در مرکز قرار گرفته و آیکون‌‌های بزرگ آن بی شباهت به تجربه کاربری گوشی نیست. تسک بار همچنین شامل میانبرهایی به مرورگر مایکروسافت اج، اوت‌لوک، اسپیس و منوی فایل‌ها است.

منوی استارت ویندوز 10X شامل انواع میانبرها از ابزارهای کاربردی گرفته تا سرویس‌هایی نظیر تیمز، اسکایپ و اسپاتیفای است. ظاهرا این منو از فولدرها پشتیبانی نمی‌کند اما اپ‌ها و وب‌سایت‌ها را نشان می‌دهد. انیمیشن استارتاپ این سیستم عامل هم ظاهرا مربوط به ویندوز 10X بیلد 20279.1002 است.

معرفی این سیستم عامل جذاب با توجه به ارائه دسترسی به کارآمدترین سرویس‌های مایکروسافت و برخوردار بودن از قابلیت‌هایی مثل راه‌اندازی سریع و پشتیبانی اپ‌های UWP و PWA می‌تواند با استقبال چشمگیری روبرو شود. با این حال خبر ناامید کننده این است که هرچند ویندوز 10X احتمالا فقط یک shell یا پوسته ماژولار است که رابط جدیدی را برای ارتباط با هسته مرکزی فراهم کرده اما امکان به‌روزرسانی سیستم‌های با ویندوز 10 به 10X وجود ندارد.

انتظار می‌رود نخستین دستگاه‌های بهره‌مند از ویندوز 10X بهار سال آینده از راه برسند و از اینرو با نسل جدید ویندوز که رقیبی قدر برای کروم OS خواهد بود، فاصله چندانی نداریم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان