رانده از سیاست، مانده از تجارت

ایرنا نوشت: با ادامه پروژه حذف دونالد ترامپ از سوی بانک های مختلف، شرکت های تجاری و رسانه های اجتماعی، به نظر می‌رسد رئیس جمهوری آمریکا نه تنها در سیاست شکست خورده بلکه با اقداماتش آینده تجاری خود را نیز به خطر انداخته است.

رانده از سیاست، مانده از تجارت

به دنبال یورش طرفداران ترامپ به کنگره، حالا نه تنها سیاستمداران که بانکداران هم از او فاصله گرفته اند؛ اقدامی که تردیدها درباره آینده امپراتوری تجاری اش را همزمان با آماده شدن برای خروج از کاخ سفید در هفته آینده تعمیق کرده است.

طرح استیضاح ترامپ تصویب شده و او باید برای دومین بار در محکمه سنا و این بار به اتهام ضربه به امنیت و اعتبار کشورش محاکمه شود، موضوعی که نه تنها او را از اعتبار سیاسی شاید برای همیشه ساقط کند بلکه می تواند شرکای تجاری او را نیز از هرگونه همکاری با وی در آینده ناامید سازد.

مسئولان شهر نیویورک با ملحق شدن به فهرست فزاینده ای از شرکت ها و پلتفورم های رسانه های اجتماعی که در حال «حذف و کنار گذاشتن» ترامپ هستند گفته اند که در حال بررسی احتمال پایان دادن به روابط تجاری با شرکت ترامپ در زمینه قراردادهای مربوط به بخش های تفریحی از جمله دو پیست اسکی هستند که سالانه 17 میلیون دلار درامد دارد.   

براساس گزارش واشنگن تایمز ، دویچه بانک آلمان و سیگنیچر بانک مستقر در نیویورک قصد دارند روابط تجاری خود را با ترامپ قطع کنند که این تصمیم ارتباط ترامپ را با یک منبع مهم مالی متوقف می کند. ترامپ قبل از انتخاب به ریاست جمهوری، ارتباطات نزدیکی با این بانک ها داشت.

ترامپ بیش از 300 میلیون دلار به دویچه بانک بدهکار است. این بانک در فرانکفورت مستقر است و بر اساس گزارشی که بلومبرگ درباره این تصمیم جدید منتشر کرده بدهی های این بانک باید در 4 سال پرداخت شود.

بانک سیگنیچر از ترامپ خواسته به دلیل حمله هوادارانش به کنگره استعفا دهد.

این بانک در بیانیه ای نوشت: ما هرگز در گذشته درباره هیچ مساله سیاسی اظهار نظر نکرده ایم و امیدواریم هرگز بار دیگر این کار را انجام ندهیم. ما شاهد بودیم که رئیس جمهوری آمریکا شورشیان را تشویق کرد . بر این باوریم که مناسب ترین اقدام به منظور انتقال مسالمت آمیز قدرت استعفای ترامپ است که به نفع کشور و ملت آمریکا است.

روزنامه نیویورک تایمز در تایید بیانیه بانک سیگنیچر به نقل از سوزان تورکل ، سخنگوی این بانک نوشت: امضا کنندگان بیانیه تصمیم گرفته اند که "این بانک در آینده با هیچ یک از اعضای کنگره که  به رای کالج انتخابات پشت کرده‌اند، داد و ستد نداشته باشد.

  ترکل همچنین گفت؛ در پی آشوب ها ، بانک متبوعش دو حساب شخصی  ترامپ را که حدود 5.3 میلیون دلار دارایی داشته  مسدود کرده است.

ترامپ می گوید شرکت های بزرگ فناوری در تحریم او مرتکب «اشتباه فاحشی» شده اند  و آن را اقداماتی «بسیار بد برای کشورش» توصیف کرده است.

تحریم ترامپ در رسانه های اجتماعی به دیگر منابع درامد احتمالی مالی ترامپ نیز تعمیم پیدا کرده است.  انجمن گلف بازان حرفه ای آمریکا موسوم به پی جی آی اعلام کرده که همه مسابقات گلف که برای برگزاری در باشگاه ملی گلف ترامپ در بدمینستر برنامه ریزی شده بود را متوقف خواهد کرد.

شرکت چند ملیتی کانادایی شاپ فای نیز که یک شرکت تجارت الکترونیک است فعالیت فروشگاه های وابسته به خود را که با ترامپ روابط تجاری داشتند متوقف کرده و شرکت خدمات مالی و نرم‌افزاری استرایپ، اعلام کرد پردازش پرداخت‌های مالی وب‌سایت کمپین ترامپ را متوقف خواهد کرد.

پاپ مک کورکل مدیر مدرسه سیاست عمومی استنفورد در دانشگاه دوک آمریکا گفت: ترامپ احتمالا از طریق اقداماتش در روزهای آخر ریاست جمهوری اش به آینده تجاری اش لطمه زده است. وی می توانست دوران ریاست جمهوری اش را تمام کند بدون این که به وجهه سیاسی و  اقتصادی خود اسیب بزند.

مایکل کوهن وکیل پیشین ترامپ که اکنون به منتقد سرسخت وی تبدیل شده است گفته ترامپ با دوران پسا ریاست جمهوری مواجه است که در آن رای دهندگان و مشتریان احتمالی وی را بر اساس تراژدی در ساختمان کنگره قضاوت خواهند کرد.

حتی قبل از این حمله نیز همه گیری کووید-19 تاثیر مخربی بر بخش های صنعت گردشگری آمریکا از جمله کازینوها، هتل ها و پیست های گلف داشت که بخش های مهمی از امپراتوری مالی ترامپ را تشکیل می دهند.

ترامپ وعده داده شبکه خبری متعلق به خود را تاسیس خواهد کرد و گزینه شرکت در رقابت های ریاست جمهوری سال 2024 را روی میز دارد.

اما به غیر از تردیدهای سیاسی و آینده تجاری نامعلوم ترامپ وی با خطر پیگرد حقوقی بعد از ترک کاخ سفید مواجه است.

سازمان ترامپ اکنون در معرض تحقیقات دفتر دادستانی منطقه منهتن و دادستانی نیویورک درباره احتمال کلاهبرداری از دویچه بانک است. این دو دفتر احضاریه هایی را برای دویچه بانک در خصوص وام هایش به سازمان ترامپ ارسال کرده‌اند.

310 310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان